.

Vraag

1e maand direct hoog data verbruik buiten bundel. Hoe kan dit?

  • 31 May 2022
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Mijn zoontje is vorige maand overgestapt naar jullie dienst. Hiervoor zat hij bij een andere provider en daar was hij gewend aan de regel op is op, oftewel bundel op einde internet. Nu kreeg ik gisteren een mail dat hij zijn bundel met 100 euro had overschreden, ik heb hem direct gebeld en gezegd dat hij zijn internet direct moest uitzetten. Toen ik thuis was heb ik de rekening van hem nagekeken en toen bleek dat het geen 100 euro maar ruim 200 euro was.

Op de vraag hoe dat kwam bleek dat hij vergeten was zij wifi terug aan te zetten wat in er begin van de maand voor zorgde dat al bijna de helft van zij bundel in 3 dagen was verbruikt. De waarschuwingen van de 80 en 100% heeft hij ook gezien maar hij zei daarop “ik dacht dat dan automatisch zou stoppen dat was anders ook altijd zo". Inmiddels heb ik wat alarmen op zijn verbruik gezet maar de rekening blijft natuurlijk wel staan. Hoewel ik weet dat het natuurlijk wel eigen schuld is vroeg ik mij af of er met enige coulance naar de rekening kan worden gekeken

met vriendelijke groet Joop


3 reacties

Reputatie 7

@JoopB Ai, dit is een vervelende binnenkomer.

Wij Forum Experts zijn hierover al jarenlang in overleg met Simyo en wijzen haar al evenlang op deze erg klantonvriendelijke benadering. Vooralsnog doet Simyo hier niets aan en ik heb ook niet de ijdele hoop dat hier op (korte) termijn verandering in gaat komen.

Een moderator @Seren of @Rutger zal hier ook op reageren en jou vragen haar/hem een PB te sturen, zodat zij/hij even met je mee kan kijken wat betreft de eventuele coulance mogelijkheden.

Ok dank je, we wachten het even af dan

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JoopB,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jullie hier van zijn geschrokken. Het is inderdaad zoals @RicoK aangeeft een vervelende binnenkomer. Bij Simyo is het inderdaad zo dat wij geen dataplafond hebben, wij waarschuwen onze klanten altijd door middel van twee waarschuwing sms'jes (bij 80% en 100% verbruik). Het is goed om te letten op deze sms'jes wanneer je deze ontvangt en daarna actie te ondernemen. Het is duidelijk dat dit niet opzettelijk is gebeurt en daarom wil ik ook zeker meedenken over een tegemoetkoming. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw gegevens? 

Bedankt @RicoK voor het informeren van deze klant!


Groetjes,
Seren

Reageer