.

Beantwoord

Waarom staat er 'Achterstallige betaling' op Mijn Simyo?

  • 28 March 2015
  • 9 reacties
  • 209 Bekeken

Bij het nakijken van de facturen, zag ik dat er achterstallige betaling van de factuur was. Echter worden de facturen automatisch geïncasseerd en stond er voldoende saldo op de rekening. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door MichD 28 March 2015, 16:15

Bekijk originele reactie

9 reacties

heb hetzelfde , snap er ook niets van.
het factuurbedrag word altijd automatisch afgeschreven
Reputatie 5
Badge +10
Hoi B.0om,

Wat raar?
Over welke factuur praat je?

Maak je geen zorgen!
Als de betaal datum is verstreken krijg je een mailtje met het verzoek te betalen binnen 14 dagen na herinnering.
Dit is kostenloos. In de incassobranche noemen we dat de WIK brief. WIK staat voor Wet incassokosten. Simyo zegt in de mail aan dat indien je niet binnen de termijn na de herinnering betaald er extra kosten voor jou rekening komen. Zo genoemde incasso kosten.

Hoi Shihma,

Wat raar.
Over welke factuur hebben we het?

Ik kan namelijk niet in de systemen bij Simyo omdat ik geen medewerker ben!
Hier op mijn factuur zie ik vermeld staan dat ik in februari achterstallig ben met betalen. Terwijl ik op mijn bankrekening zie dat er op 26 februari het gewone bedrag is af geschreven. Gisteravond 27 maart ontving ik om 22.05 uur een sms dat ik 50% van mijn internetbundel had verbruikt. Om 22.59 kreeg ik weer een sms dat ik mijn gehele bundel had verbruikt. Rara, wat is hier aan de hand? Wat gaat er mis? Ben benieuwd naar het antwoord van Simyo. Vriendelijke groet, Elsje
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Elsje,

Welkom op het Simyo Forum.

Hopelijk kan ik je meer duidelijkheid geven!
Zie je ook geen stronering op je bankrekening?

Het kan zijn dat je snel door je bundel bent gegaan.
Mogelijk veel update's gedaan van apps?

Misschien een tip om voor de 25 april de bundel te verhogen zodat die per 1 mei hoger is!

Heb ik je zo even goed geholpen?
Hallo Maikel. Bedankt voor je snelle reactie. Heb even gekeken maar zie dat het bedrag gewoon is af geschreven in februari En dat ik genoeg geld op mijn bankrekening had/heb dat Simyo ook gewoon kon afschrijven. Ik heb sinds mei 2014 abbo van Simyo. Heb al die tijd genoeg gehad aan mijn bundel. En wil het ook zo houden. Tenminste. Als Simyo niet raar gaat doen. Dat is niet gezond voor mijn bloeddruk. Ik wil plezier hebben van mijn abbo.En beslist geen stress!!!
Reputatie 4
Badge +8
Ik zal even duidelijkheid geven, waarom er bij de factuur van februari "achterstallig" staat vermeld, want die melding staat ook bij mij.
Heb hierover afgelopen vrijdag, telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Simyo, die mij keurig en netjes heeft uitgelegd wat er aan de hand is.

Het betreft het volgende:

Omdat Simyo is overgestapt naar een nieuwe bankrekening, waar als het goed is iedere klant een email over heeft gekregen, zijn er nog wat kleine probleempjes in het betaalsysteem.
Zo wordt de factuur van februari, eenmalig in de eerste week van april automatisch geincasseerd van je betaalrekening, omdat de factuur van februari later binnen "mijn Simyo" beschikbaar was.
Normaal staat je nieuwe factuur rond de 3e donderdag van de maand klaar binnen "mijn Simyo", en wordt deze een week later (dus rond de 4e donderdag van de maand) geincasseerd door Simyo.

Maar omdat de rekeningen van Simyo zijn gewijzigd, loopt alles nu een week achter.
Dat er nu "achterstallig" staat achter de factuur van februari, is dus een systeemfout die momenteel door de technische afdeling zo snel mogelijk wordt verholpen.
Je kunt het dus volledig negeren!!
Vanaf de factuur van maart, zal er dus geen "achterstallig" meer achter de factuur staan, tenzij je daadwerkelijk een achterstand hebt opgebouwd, dan zal er wel gewoon "achterstallig" achter de factuur blijven staan.
Al wordt je daarover, door Simyo op de hoogte gesteld.

Bij navraag heeft een grote groep, deze melding (achterstallig) achter de factuur van februari staan.

Dus niet in paniek raken, de factuur van februari wordt in de eerste week van april geincasseerd, en bij sommige misschien al eerder, waarna er gewoon "betaald" achter komt te staan.
Vanaf de factuur van maart is alles weer normaal!

Hoop met mijn berichtgeving, helderheid in deze onduidelijkheid te hebben gegeven.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi B.Oom,

Welkom op het forum.

Ik zie dat MichD je vraag uitgebreid heeft beantwoord. @MichD, bedankt daarvoor.

De term 'Achterstallige betaling' is ongelukkig gekozen. Er heeft namelijk nog geen afschrijving plaatsgevonden voor de factuur van februari. Automatisch incasso staat gepland voor eind deze week. Dit heeft te maken met het overstappen naar een andere bankrekening.

Hetzelfde geldt ook voor forumleden shihma en ElsjeJ. Excuses voor de verwarring.

ElsjeJ, over je internetverbruik. We sturen klanten notificatieberichten zodra ze 50% en/of 100% van hun internetbudel hebben verbruikt. Op 27 maart heb je zo'n 410 MB's verbruikt. Je hebt bij ons een internetbundel van 500 MB 😞

Ik raad je aan om de optie 'Internet op je Mobiel' uit te schakelen op http://mijn.simyo.nl om nog meer kosten te voorkomen.
Geachte moderator. Bedankt voor je uitleg. Maar ik heb nog een vraag. Vrijdagavond 27 maart bezocht ik een concert van Frank Boeijen. Tijdens dat concert ontving ik om 22.05 uur een sms van Simyo dat ik 50% bundel had verbruikt. Om 22.59 uur ontving ik weer een sms van jullie dat ik mijn gehele bundel had verbruikt. Rara, hoe kan dat? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik binnen een uur 410 MB's heb verbruikt. Kunnen jullie mij uitleggen waar ik dat aan verbruikt heb? Daar ben ik heel benieuwd naar. In afwachting op uw antwoord. Vriendelijke groet Elsje
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ElsjeJ,

Fijn dat de uitleg duidelijk is. 🙂 Ik zie alleen dat jij je internetoptie nog niet hebt uitgezet via Mijn Simyo.

Ik zie wel dat je veel data verbruikt hebt op de vrijdag avond. Ik kan alleen niet zien waaraan jij de MB's verbruikt hebt. Heb jij al enig idee wat er voor dat verbruik heeft gezorgd in jouw toestel? Het kan daarvoor handig zijn om dit eens door te nemen: https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989 Zo krijg jij meer grip op je verbruik:D

Heb je filmpjes proberen te delen van het concert misschien?

Reageer