Sticky

Stel hier al je vragen over 4G

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

De meeste informatie over 4G kun je op onze website vinden. Ook hebben we een uitgebreide blog over 4G en haar voordelen, deze vind je hier. Heb je een vraag over 4G waar je het antwoord nog niet op hebt gevonden? Stel je vraag dan gerust in dit topic.

Groetjes,
Thomas

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Goedendag iedereen,

Om de kous af te bijten heb ik hieronder de meest gestelde vragen over 4G op een rijtje gezet. Heb je een andere vraag, reageer dan gerust op dit bericht. 😉

Wat is het verschil tussen 3G en 4G?

4G is de opvolger van 3G en daarmee dus de nieuwste generatie van mobiel internet. Ook met 4G internet je via het netwerk van je mobiele provider. 4G is overal in Nederland beschikbaar en een flink stuk sneller dan 3G. Bij Simyo kan je 4G alleen gebruiken met een Sim Only abonnement. Niet alleen is 4G sneller dan 3G, het signaal is ook beter te ontvangen binnenshuis. Zo kun je binnen ook gebruik maken van extra snel internet, bijvoorbeeld als je even geen wifi hebt.

Heb ik met 4G altijd snel internet?

De snelheid van 4G is in de praktijk afhankelijk van het type telefoon en de drukte op een zendmast. De dekking in een bepaald gebied speelt ook mee. De gemiddelde downloadsnelheid van 4G internet is 20 Mbps, de gemiddelde uploadsnelheid is 10 Mbps. Is het druk op de zendmast of is de dekking op locatie minder? Dan kan het dus zijn dat je (tijdelijk) minder snel internet hebt.

Is 4G gratis?

Bij Simyo is 4G internet gratis. Heb je een Simyo Sim Only abonnement? Dan kun je deze bundel maandelijks aan- of uitzetten via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app. Niet alle toestellen ondersteunen 4G. Kijk hier om te zien of jouw telefoon geschikt is.

Waar kan ik 4G gebruiken?

Het KPN netwerk waarvan Simyo gebruikmaakt, biedt een volledige 4G dekking in Nederland. Ook op reis kun je gebruikmaken van supersnel 4G! In welke landen dit precies kan, lees je hier. Uiteraard verschilt de kwaliteit van 4G van locatie tot locatie en per buitenlandse provider.

Hoe stap ik over van 3G naar 4G?

Om 4G te gebruiken heb je de juiste instellingen nodig op je telefoon en op Mijn Simyo. Het aanzetten op Mijn Simyo werkt zo: Log in op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app en klik op ‘Bundels aanpassen’. Hier vink je 'gratis 4G' aan. Zet daarna je telefoon uit en weer aan zodat je toestel verbinding kan maken met 4G.

Ook is het belangrijk dat je de juiste netwerkinstellingen in hebt gesteld op je telefoon, meestal gaat dit automatisch. Pas hiervoor de netwerkmodus aan naar 4G (LTE). Wil je weten hoe je dit precies aanpast? Hier vind je de handleiding voor jouw telefoon.

Gebruik ik met 4G meer MB’s?

Met 4G maak je gebruik van de snelste vorm van mobiel internet die op dit moment beschikbaar is. Je verbruikt dan ook niet per se meer MB’s. Omdat het laden van pagina’s en bijvoorbeeld filmpjes sneller gaat dan je van 3G gewend bent, kan het wel zijn dat je meer gebruik maakt van mobiel internet. Wanneer je een berichtje krijgt dat je bundel (bijna) op is, kun je natuurlijk MB’s bijkopen via Mijn Simyo.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +9
Bij Simyo kan je 4G alleen gebruiken met een Sim Only abonnement. uit. Niet alleen is 4G sneller dan 3G, het signaal is ook beter te ontvangen binnenshuis.
Uit? Wat wil je daar zeggen, Thomas?
Reputatie 6
Badge +4
Scherp gezien! Het is een typefoutje van mijn kant, dankje @Groentjuh ik heb het aangepast.

Groetjes,
Thomas
Hoi Thomas, ik zie dat we binnenkort allemaal 4g krijgen. Kan ik dat ook zelf weer uitzetten?
Reputatie 7
Hoi Thomas, ik zie dat we binnenkort allemaal 4g krijgen. Kan ik dat ook zelf weer uitzetten?

Je kan in de instellingen van de telefoon aanpassen dat je enkel op het 2G/3G netwerk kan. Als je wilt weten hoe kun je het beste even reageren met welke telefoon je hebt voor de juiste uitleg..
Thnx! Gevonden en aangepast 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Hoi daphdaph,

Wat leuk dat je het Simyo Forum gevonden hebt, welkom! ;)

Fijn dat Ray je al verder heeft geholpen. Mocht je nog vragen hebben in de toekomst dan weet je ons te vinden!

Bedankt voor het meedenken Ray!

Groetjes,
Thomas

Reageer