Beantwoord

Mijn telefoon gebruikt meer MB's dan verwacht. Wat nu?

• 15 april 2018
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Startend Simyaan
  • 20 reacties
Ik heb nu een paar dagen 4G aanstaan en ik weet nu dat ik het niet permanent ga gebruiken. Ik heb in die paar dagen al zoveel mb’s verbruikt, terwijl mijn telefoon het grootste deel van de dag Wifi gebruikt.
jammer! Want het werkt wel fijn en snel
icon

Beste antwoord door Friesian 15 april 2018, 08:59

Beste Elma.

Het ligt er echt aan hoe je je telefoon gebruikt bij 4G. Welke apps en dergelijke. Ik kom met 500 MB bundel en 4G zelfs niet aan de helft. Wel heb ik de telefoon heel strak ingesteld. Stream niks via data. Gebruik je Android of IOS (iPhone).

Ik durf te voorspellen dat meer forum experts, klanten veel lager uitkomen dan de de bundel.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden met de 4G ready telefoon, maar de keuze is aan jou.

Misschien dat we je kunnen helpen zuiniger om te gaan met data bij 4G gebruik.
Vergeet niet dat 4G stabieler is dan 3G. Het is niet alleen de snelheid.

Fijne zondag nog !😎
Bekijk originele reactie

4 reacties

Beste Elma.

Het ligt er echt aan hoe je je telefoon gebruikt bij 4G. Welke apps en dergelijke. Ik kom met 500 MB bundel en 4G zelfs niet aan de helft. Wel heb ik de telefoon heel strak ingesteld. Stream niks via data. Gebruik je Android of IOS (iPhone).

Ik durf te voorspellen dat meer forum experts, klanten veel lager uitkomen dan de de bundel.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden met de 4G ready telefoon, maar de keuze is aan jou.

Misschien dat we je kunnen helpen zuiniger om te gaan met data bij 4G gebruik.
Vergeet niet dat 4G stabieler is dan 3G. Het is niet alleen de snelheid.

Fijne zondag nog !😎
Reputatie 2
Badge
Ik heb een Iphone. Als ik buiten de deur ben check ik een keer mijn mail, kijk eens op facebook etc.
maar dat moet toch kunnen? Ik heb de testbundel nu een kleine week en heb ongeveer 500mb verbruikt.
Ik ben regelmatig bij mensen waar ik dan de Wifi gebruik.
ik wil de 4G graag hierna ook gebruiken, werkt fijn, dat wel.
Je hebt het over Facebook etc. Maar gebruik je Facebook of Facebook Lite? De Lite versie gebruikt minder data.

Ter info, ik zet mobiel data alleen aan wanneer nodig. Dus bij WiFi gebruik staat mobiel data ook uit.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Elma,

Goed dat je aangeeft dat je meer MB's gebruikt dan voorheen. Ik kan me goed inbeelden dat je wilt voorkomen dat je zo snel door je bundel heen gaat en dat je wel graag snel 4G internet wilt blijven gebruiken. Om alle ervaringen van 4G testers overzichtelijk bij elkaar te houden heb ik je topic verplaatst naar het 4G Test Forum. Mocht je na de testperiode een vraag hebben over 4G dan kun je die uiteraard kwijt in het 4G gedeelte van het Simyo Forum.

Zoals Friesian al aangeeft heb je van Facebook ook een 'Lite' versie die minder MB's verbruikt. Het verschil in verbruik tussen deze twee apps zit hem ook in de instellingen van de reguliere Facebook app. Zo staat onder andere standaard ingesteld dat filmpjes automatisch afspelen met geluid, dat geluiden worden afgespeeld, dat de Facebook app je locatie vast stelt en dat links naar websites in de app zelf worden geopend. Door deze instellingen uit te zetten zorg je ervoor dat de app al een stuk minder mobiel internet gebruikt.

Hou er ook rekening mee dat er heel veel gegevens worden geladen zodra je Facebook opent zoals afbeeldingen, filmpjes, nieuwe berichten en nog meer. Mijn advies zou daarom ook zijn om de Facebook Lite app eens te proberen. Met deze app heb je dus veel meer invloed op welke inhoud er geladen en getoond wordt en daarmee dus meer invloed op het internetverbruik. :)

Ook raad ik je aan om mobiele data uit te zetten op je iPhone wanneer je gebruik maakt van wifi en om te kijken of de optie wifi assist al uit staat. Staat deze optie aan op je telefoon, dan bepaalt deze zelf wanneer hij gebruik maakt van wifi of mobiel internet, daardoor kan je verbruik dus hoger uitvallen dan je verwacht. Via Instellingen > Mobiel netwerk > Gebruik kun je trouwens zien waaraan je telefoon mobiel internet gebruikt. Wellicht zie je hier nog een 'boosdoener' terug die veel van je MB's slurpt.

Laat je weten of met deze tips je inderdaad minder MB's nodig hebt? Zag je nog opvallende dingen bij Instellingen > Mobiel netwerk > Gebruik staan?

Groetjes,
Thomas.

@Friesian bedankt voor het meedenken

Reageer