.

Beantwoord

Hoe zit het met internet in Italië?

  • 21 July 2016
  • 4 reacties
  • 242 Bekeken

Ik ga volgende week voor 5 dagen naar Italië. In onze accommodatie is geen WiFi beschikbaar. Ik wil graag mijn email kunnen lezen en eventueel iets opzoeken over de omgeving.
Ik heb prepaid van Simyo.
Heb ik het goed begrepen dat als ik voor een maand naar het goedkoopste Sim Only abonnement overstap ik in Italië op internet kan als ik dat op mijn telefoon en bij mijn Simyo aanzet voor €0.06 per MB?
Dat die overstap gratis is?
Ik na die maand terug kan naar prepaid?
Ik dan voor €5 een nieuwe Prepaid card kan aanvragen met €7,50 beltegoed?
Behoud ik mijn beltegoed dan?
Dit lijkt me handiger en voordeliger dan dat ik daar een Prepaid card moet kopen, die zover ik begrepen heb al snel €20 kost.
Zie ik nog iets over het hoofd?
icon

Beste antwoord door Caspar 22 July 2016, 12:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Bomo,

Leuk dat je je vragen op het forum stelt.

Goed idee van je om over te stappen naar Sim Only voor jouw vakantie naar Italië. Dan is het inderdaad wel mogelijk om daar te internetten. De kosten zijn € 0,06 per MB en er gaan geen MB's van je bundel af. Je betaalt dus alleen de € 0,06.

De overstap van Prepaid naar Sim Only is gratis en wordt meestal dezelfde dag nog gerealiseerd. Je beltegoed wordt meegenomen en zorgt voor een mindering op je factuur. Na een maand kan je terug naar Prepaid, maar let wel op dat je niet een contract voor één jaar afsluit, want dan is het niet mogelijk. Als je terug bent, kan je gewoon een nieuwe Prepaid simkaart bestellen en daar komt dan weer (nieuw) beltegoed op.

Is het zo duidelijk?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +7
En wat gebeurt er als je huidige beltegoed meer is dan de factuur die je betaalt in je simonly tijd? Komt dat dan bij je nieuwe prepaid als beltegoed? Of ben je dat kwijt?
Reputatie 7
Omdat beltegoed niet kan worden meegenomen naar een volgende maand, ga ik er van uit, maar dat heb ik niet terug kunnen vinden, dat je bij overstap naar prepaid aan het eind van de/een betreffende maand, het tegoed kwijt bent.

Hierbij zal het naar mijn idee niet uit maken hoe je aan dit tegoed bent gekomen.....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wimj12,

Goede vraag! Stel dat je € 10,- beltegoed over hebt. Dit neem je mee naar je Sim Only aansluiting voor een maandje, waar je bijvoorbeeld € 6,- voor betaalt. Dit zou dan verrekend worden met je factuur. Hierdoor hou je zelfs nog € 4,- over. Als je dan dus weer teruggaat naar een Prepaid aansluiting echter, ben ik bang dat dit tegoed vervalt. Vast wel logisch ook, anders blijf je maar heen en weer schuiven 😉

Heb je nog andere vragen?

@ RicoK; Bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer