.

Beantwoord

Hoe zit het met de roamingtarieven binnen de EU?

  • 16 January 2017
  • 14 reacties
  • 603 Bekeken

Badge
Wanneer komt simyo met een abonnement, dat je voor hetzelfde tarief (wat ik nu in Nederland betaal) kunt internetten in Europa.
icon

Beste antwoord door Jihane 17 January 2017, 14:21

Bekijk originele reactie

14 reacties

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem Koosie
Ben erg tevreden met Simyo in Nederland, maar zit regelmatig voor mijn werk in het buitenland.
Is erg jammer dat er niet net zoals aanbieders zoals KPN en T mobile een aantrekkelijke buitenland bundel is.
Reputatie 7
Badge +9
Over een maand of 5-6 gaat dat waarschijnlijk veranderen! Even geduld!
Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem Koosie
Ben erg tevreden met Simyo in Nederland, maar zit regelmatig voor mijn werk in het buitenland.
Is erg jammer dat er niet net zoals aanbieders zoals KPN en T mobile een aantrekkelijke buitenland bundel is.


Zo aantrekkelijk zijn die aanbiedingen van KPN en T-mobile helemaal niet
.
Je betaald namelijk het hele jaar voor iets wat je maar maximaal 60 mag gebruiken (internet EU).
@Raytje ik neem aan dat je 60 dagen bedoeld? Dat is inderdaad minder interessant, maar het is al wel meer dan Simyo nu aanbied. Ik ben nu erg tevreden, maar vind het echt jammer dat ik momenteel de hoofdprijs moet betalen voor internetten in het buitenland. Hoop op een mooie tussenoplossing 🙂
Reputatie 7
Een 'tussenoplossing' zal er niet komen, maar als je nog een paar maanden geduld hebt, kun je in de gehele EU vanuit de bundel bellen, sms'en en internetten.
Reputatie 7
Badge +9
Europeanen mogen vanaf 15 juni 2017 in principe onbeperkt zonder extra kosten mobiel bellen en internetten in andere EU-landen.

Vanaf 15 juni 2017 mogen Europeanen in principe onbeperkt zonder extra kosten mobiel bellen en internetten in andere EU-landen. De eerder voorgestelde beperking van negentig dagen is helemaal van de baan. Wel krijgen telecombedrijven de mogelijkheid maatregelen te treffen als ze 'misbruik' signaleren.

Dat maakte vicevoorzitter Andrus Ansip van de Europese Commissie woensdag bekend. Mensen die langere tijd in een ander EU-land willen 'roamen' moeten een 'stabiele' band hebben met dat land. Het gaat dan bijvoorbeeld om buitenlandse studenten (Erasmus-programma), grenswerkers of expats die geregeld naar hun thuisland gaan. Naast vakantiegangers worden deze groepen dus ook niet op extra kosten gejaagd.

'We moeten wel duidelijke garanties inbouwen om misbruik van dit systeem te vermijden', zei Ansip. Hij wil niet dat mensen simkaarten in relatief goedkope EU-landen aanschaffen en systematisch in eigen land gebruiken. 'Ieren mogen niet tegen Letse prijzen telefoneren', gaf EU-commissaris Günther Oettinger (Digitale Economie) als voorbeeld.

Bij mensen die hun telefoon in eigen land nauwelijks gebruiken, maar wel langdurig in andere EU-landen, mag maximaal 4 cent per gebelde minuut of iets minder dan 1 cent per megabyte in rekening worden gebracht. Telecomproviders moeten hen daar wel voor waarschuwen.

Bron: ANP
---------

Wel is er een reële kans dat providers de abonnementen in prijs zullen verhogen, de roaming tussen de providers onderling is/wordt nog niet afgeschaft! Dit houdt dus in dat de NL providers, die nu netto-betalers zijn binnen de EU en Zwitserland dus ook vanaf 15 juni nog geld moeten afdragen aan bijv. Italië en Spanje, dit zal waarschijnlijk dus aan alle klanten worden doorberekend, of ze wel of niet van bellen, internetten of sms in het buitenland gebruik maken.
En zo heeft elke voordeel een nadeel ;-)

@Deshi, ja typte het mobiel en dan kan het niet aangepast worden. Ging inderdaad om 60 dagen.

Maar jij betaald dus liever voor iets (12 maanden) wat je omgerekend maar 2 maanden kan gebruiken? Want dat vind je aantrekkelijker dan hoe Simyo het nu aanbiedt schreef je. Ik betaal liever nu nog die 6 cent buiten de bundel en dus ook waar ik echt voor verbruik.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Koossie en Deshi,

Goede vraag! 🙂 Nu betaal je binnen de EU nog € 0,06 per MB/minuut en € 0,02 per sms. Je kunt alle tarieven hier vinden. Vanaf 15 juni 2017 zullen de roamingtarieven verdwijnen, wat in zal houden dat je verbruik gewoon van je bundel af zal gaan. Hoe het precies zal werken met buitenbundelkosten is nog niet duidelijk, maar zodra we daar meer over weten zullen we dat duidelijk communiceren 🙂

Zijn hier nog andere vragen over?

@ Groentjuh, Raytje, RicoK en Franswon: dank voor de reacties en voor het meedenken! 🙂

Groetjes,
Jihane
Niet zo snel heren en dame. :)
Er wordt wel gezegd Europa maar bijvoorbeeld een land als Zwitserland valt hier niet onder.
Het is ook EU 🙂
Roamingkosten..:)
Reputatie 7
Badge +9
Het is de EU plus Zwitserland voor zover mij bekend,

De huidige zone 1 is Andorra, Azoren, België, Bulgarije, Canarische eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland,
Estland, Finland, Frankrijk, Frans Guyana, Gibraltar, Griekenland, Groot Brittannië, Guadeloupe, Hongarije, Ierland,
IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madeira, Malta, Martinique (Franse Antillen),
Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Réunion, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en
Zwitserland.

Wat er met Groot-Brittannië na de Brexit gaat gebeuren is mij nog niet bekend.

Of de huidige zone 1 zo blijft, ik vermoed van wel, de buitenlandbundel van KPN heeft Zwitserland ook in de Europa-bundel.

Mijn Belgische provider heeft Zwitserland juist verwijderd uit de goedkope zone....
Ik keek op https://tweakers.net/nieuws/105999/roamingkosten-zijn-vanaf-juni-2017-binnen-europa-definitief-verleden-tijd.html

1 van de reacties. 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi allemaal,

Goed punt! Want welke landen vallen nou onder het EU-tarief?

De landen die bij ons vallen onder het EU-tarief (zone 1) kunnen jullie hier vinden. Zwitserland valt er ook onder.

Wat voor effect de Brexit heeft op de tarieven in het Verenigd Koninkrijk is niet bekend. Mocht het tarief wijzigen, dan worden jullie hier natuurlijk van op de hoogte gesteld. :D

Groetjes,
Asma

Reageer