.

Beantwoord

Zijn er problemen met roaming?

  • 8 April 2014
  • 4 reacties
  • 683 Bekeken

Badge
Hoi,

Ik ben momenteel in Belgie.  Mijn Simyo sim heeft zich automatisch gekoppeld aan het Base netwerk.  (= KPN Belgie)  Echter: ik ontvang geen sms, en als ik gebeld wordt, krijgt de beller een mededeling dat het nummer onbereikbaar is.

De ontvangst is 100% en er staat een R naast de bars om aan te geven dat ik op een roaming netwerk zit.

Vr.Gr.
Erwin
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 April 2014, 07:08

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +6
Hoi,

Ik ben momenteel in Belgie.  Mijn Simyo sim heeft zich automatisch gekoppeld aan het Base netwerk.  (= KPN Belgie)  Echter: ik ontvang geen sms, en als ik gebeld wordt, krijgt de beller een mededeling dat het nummer onbereikbaar is.

De ontvangst is 100% en er staat een R naast de bars om aan te geven dat ik op een roaming netwerk zit.

Vr.Gr.
Erwin


Hi Friesian,

Dank voor de tips, maar ik ben "een stapje verder".  Ik ben normaal gesproken een dag of 2 per week in NL, de rest van de tijd in het buitenland.  De instellingen zijn dus uiteraard gewoon goed.  Vaak werkt het prima, maar helaas ook te regelmatig niet.  Zoals gisteren en vandaag...

De prijzen zijn goed, maar de betrouwbaarheid laat helaas te wensen over.

Vr.Gr.
Erwin


Hoi ErwinB,

Wat vervelend dat je dit probleem hebt met je bereik in het buitenland :(

Nadat je dit probleem signaleerde, heb je vervolgens al een keer je telefoon uit en weer aan gezet? En wat gebeurt er wanneer je handmatig een ander netwerk kiest?

Ook zou ik je willen aanraden om je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je hierin hetzelfde probleem ervaart.

Ik hoor het graag van je! :)

@Friesian, dankjewel voor het meedenken!
Hallo Erwin.

Wel jammer dat je problemen ervaart.
Wat bedoel je met "een stapje verder"? (Doet me trouwens denken aan de 1e maanlanding :rolleyes:)
Bij die problemen gebeurt dat op dezelfde locatie?
Of verschilt dat van locatie naar locatie?  Anders gezegd moeite met ontvangst van verschillende antennes?
 
Wat ik wel vreemd vind is.
Ontvangst 100%, geen sms ontvangst en onbereikbaar.
Dan is het toch minstens minder goed dan 100 procent?
En toch even voor de zekerheid.
Berichtencentrale staat bij jou als volgt +31653131313.

Wanneer het minder goed is probeer dan eens opnieuw handmatige selectie.
En daarna telefoon 5 minuten uit en dan weer opstarten.

Groetjes,
Friesian.

Al heb ik je klein beetje geholpen.
Zo hebben we allen leren lopen met die ene 1e stap. 
Badge
Hi Friesian,

Dank voor de tips, maar ik ben "een stapje verder".  Ik ben normaal gesproken een dag of 2 per week in NL, de rest van de tijd in het buitenland.  De instellingen zijn dus uiteraard gewoon goed.  Vaak werkt het prima, maar helaas ook te regelmatig niet.  Zoals gisteren en vandaag...

De prijzen zijn goed, maar de betrouwbaarheid laat helaas te wensen over.

Vr.Gr.
Erwin
Hi ErwinB.

Probeer eens deze aanwijzingen.
Laat s.v.p. even weten of het helpt.

Suuk 6

Groetjes,
Friesian

Reageer