.

Beantwoord

Zijn er buitenlandbundels beschikbaar?

  • 1 July 2017
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een vraagje, over een week ga ik naar Turkije en ik zie dat Turkije niet in de EU bundel zit...dat betekend dat ik niet kan meedoen met die leuke deal dat je geen extra kosten hoeft te betalen in het buitenland...is er nog wel iets speciaals wat ik ervoor moet instellen als ik in Turkije ben en gebruik maak van het internet of bel? Ik blijf daar drie weken en vind het wel jammer dat ik geen gebruik kan maken van die handige regeling voor het internetten en bellen in het buitenland.

Groetjes,

Suzan
icon

Beste antwoord door wimj12 1 July 2017, 15:12

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Internetten op je Sim gaat je flink geld kosten. Een enkel tekst berichtje via Whatsapp zal wel meevallen, maar een lading vakantiefoto's kan lekker oplopen.

Wellicht zijn er providers die voor Turkije andere tarieven rekenen, anders is Wifi of een Turkse simkaart de oplossing.
Wat is een EU bundel?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Suzan,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je naar Turkije gaat! Helaas kun je daar je bundels niet gebruiken, nee. Dat komt omdat Turkije niet in zone 1 valt. Daarom gelden andere buitenland tarieven. Je kunt ervoor kiezen om vooral op wifi-netwerken te zitten, of om een lokale simkaart aan te schaffen. Met mobiele data raad ik het je af om veel te gaan internetten - die kosten kunnen enorm hoog oplopen.

We hebben ook geen buitenlandbundels, helaas. Sorry daarvoor! Ik kan me goed voorstellen dat je dat flink balen vindt. Mijn advies is om je buitenlandse internetoptie uit te zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen, en om gewoon vooral op wifi te zitten. Dan kun je lekker genieten van de zon!

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Wimj12 en Ray, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer