.

Beantwoord

Wat zijn de kosten van data 3G in het buitenland binnen de EU?

  • 8 April 2017
  • 8 reacties
  • 279 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Sim Only Abonoment en 21 april ga ik naar Griekenland op vakantie voor 1 week, en zou graag gebruik willen maken van 't 3G netwerk.
Wat zijn de kosten als ik de data bundel voor buitenland activeer en er gebruik van maak in Griekenland?


Groetjes Tom
icon

Beste antwoord door Ray 8 April 2017, 14:25

Bekijk originele reactie

8 reacties

Veel plezier in Griekenland. :)

Er is echter geen bundel voor in het buitenland. De kosten 6 cent per minuut bellen, 6 cent per MB internetten en 2 cent voor en sms buiten de bundel. Per juni dit jaar zal het vanuit je bundel gaan die je ook in Nederland gebruikt.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-de-nieuwe-tarieven-voor-bellen-binne-348?c=371
Badge +7
Hoi Tom maasen,

Welkom terug op het forum!

Wat leuk dat je straks een weekje naar Griekenland gaat, lekker hoor! 😃 Ray heeft helemaal gelijk, we hebben geen bundels voor in het buitenland. Je verbruik in het buitenland valt op dit moment buiten je bundel. Als je wilt internetten in Griekenland, kost dat € 0,06 per MB. Voor meer informatie over onze tarieven in Griekenland, kun je een kijkje nemen op onze tarievenpagina.

Per 1 juni gaat je verbruik binnen de EU van je Nederlandse bundels af. Vanaf die datum hoef je niet meer extra te betalen voor verbruik binnen de EU.

Als je wilt internetten in Griekenland, raad ik je aan om de optie 'Internet in het buitenland' aan te zetten op Mijn Simyo. Je kunt dit aanzetten door te klikken op Instellingen > Netwerkinstellingen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Hallo, ik ben op vakantie in Frankrijk en zou heel graag willen zien hoeveel ik tot nu toe in het buitenland verbruikt heb aan internetten via 3G. Kan ik dit in de app ergens terug zien? Bijvoorbeeld van de laatste week of maand? Groetjes Els
Hallo, kan ik beter een eigen topic open?
Reputatie 7
Hallo,

Je kunt in de app zien hoeveel data je hebt verbruikt. Let wel dat er een netwerkachterstand kan zijn, vooral in het buitenland. Het is dus niet realtime.
Bedankt Rick, maar kan ik ook zien wat buitenland data is en wat binnenland data?
Reputatie 7
Ja, buitenland gebruik is (tot 01-06-2017) buiten de bundel en is (uit mijn hoofd) rood gemarkeerd.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Elsm,

Welkom op 't forum!

Leuk dat je je vraag op het forum stelt 🙂 Voor de volgende keer kun je inderdaad het best even een eigen topic aanmaken.

Alle buitenbundelkosten worden in het rood aangegeven (zowel op Mijn Simyo als op de app). Wanneer je nog genoeg MB's over hebt, kan je dus duidelijk zien wanneer je internet in het buitenland en wanneer je internet in Nederland hebt verbruikt. Ben je buiten je bundel? Dan kan je het ook zien doordat je altijd erachter ziet staan in welk land het internet is verbruikt.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer