.

Beantwoord

Wordt bellen vanuit Nederland naar het buitenland ook goedkoper?

  • 13 April 2017
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

Ik lees dat je per 1 juni met je bundel in het buitenland kunt bellen zonder roamingkosten. De kosten gaan van je belbundel af. Ik lees echter ook dat bellen naar het buitenland niet van je bundel afgaan, maar € 0,23 per minuut kosten in EU. Ben ik dus in het buitenland veel voordeliger uit als ik daar bel dan in Nederland? Ik kan dus in Oostenrijk heel voordelig naar mijn hotel daar bellen, terwijl als ik er vanuit Nederland naar toe bel een stuk duurder uit ben?
icon

Beste antwoord door Scotsman 13 April 2017, 23:00

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Brussel heeft geen zeggenschap over de binnenlandse tarieven van telecomproviders. Wel over de kosten waar je mee te maken hebt als je in een ander EU land aan het roamen bent. En die kosten gaan medio 2017 omlaag, omdat Brussel dat beslist heeft. Vandaar!
Reputatie 2
Badge
Dus vanaf juni ook internet in het buitenland??
Reputatie 2
Badge
Internet op de telefoon in het buitenland kon toch niet via de Simyobundel?
Wel vanaf 1 juni dus..
Reputatie 7
Badge +9
Maar alleen als je een abonnement hebt en geen prepaid want daarmee is en blijft internet in het buitenland onmogelijk.....
Reputatie 6
Badge +7
Hoi HansT,

Welkom op het Forum! :D

Dit is een hele goede vraag die je stelt. Ik zie dat Scotsman hier goed uitleg op heeft gegeven, want het klopt wat hij zegt. De Europese Commissie heeft namelijk besloten om het verbruik in het buitenland (binnen de EU) van je bundel in mindering te brengen. De verbruikskosten vanuit Nederland naar het buitenland blijven hierom hetzelfde. Wil je meer informatie over de huidige tarieven die we hanteren? Klik op dan op deze link.

@ Elma, vanaf 1 juni kun jij je internetbundel blijven gebruiken binnen de EU. Dit geldt alleen voor onze Sim Only klanten. Met Prepaid is het namelijk niet mogelijk om te internetten in het buitenland.

Laten jullie het weten als hier vragen over zijn?

@ Scotsman & Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer