.

Beantwoord

Kan ik Whatsapp instellen in het buitenland, zonder mijn Nederlandse simkaart bij de hand te hebben?

  • 8 January 2016
  • 6 reacties
  • 1886 Bekeken

Badge
Ik heb mijn simyo abonnement door laten lopen terwijl ik een half jaar in de VS zit. ik heb hier een amerikaanse prepaid kaart gekocht en mijn nederlandse nummer behouden voor whatsapp op mijn telefoon. Ik heb nu een nieuwe telefoon gekocht. Is het mogelijk om hier ook mijn nederlandse nummer bij whatsapp in te stellen, zonder mijn nederlandse simkaart bij de hand te hebben?
icon

Beste antwoord door Ray 8 January 2016, 09:28

Bekijk originele reactie

6 reacties

Nee je heb wel de simkaart met het Nederlandse nummer (Simyo) nodig. Want zodra je Whatsapp op je nieuwe toestel installeert dien je namelijk je account gegevens in te vullen (06 nummer) en krijg je een sms met een code. Whatsapp is namelijk gekoppeld aan je telefoonnummer.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi debbiedeben,

Raytje heeft gelijk! Het is helaas niet mogelijk zonder dat je je oude simkaart bij de hand hebt.

Daarnaast nog even een tip: Je kan je bundels bij Simyo naar beneden bijstellen, zodat je minder kosten heb voor de tijd dat je in de VS bent, of had je dit al gedaan?


Groetjes, Caspar
Badge
oke bedankt voor de reactie. Ik heb mijn bundel inderdaad al zo laag mogelijk gezet. Groetjes
Reputatie 2
Badge +5
Hoi debbiedeben,

Graag gedaan namens Caspar 😉.

Super dat je je bundels al verlaagd hebt. Zo betaal je niet onnodig hoge abonnementskosten 🙂.

Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Estelle
Badge
Hai! Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik verblijf tijdelijk in het buitenland en heb hier een nieuwe telefoon aan moeten schaffen.
Nu heb ik whatsapp gedownload, maar wil ik mijn account houden om mijn Nederlandse nummer ipv mijn buitenlandse simkaart.
Hiervoor zenden zij je een sms bericht. Echter ontvang ik deze maar niet?

Ideeen wat ik kan doen?

Alvast vriendelijk bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ms. Kant,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je nog geen gebruik kunt maken van WhatsApp. Ik zie dat je voor deze vraag ook een eigen topic hebt aangemaakt. Mijn collega heeft daar op je vraag gereageerd.

Om het forum overzichtelijk te houden, wil ik je vragen het bij één topic te houden. Dit werkt een stuk effectiever waardoor je sneller wordt geholpen :)

Groetjes,
Sean

Reageer