.

Beantwoord

Welke internet provider mag ik gebruiken in Italie bij handmatig netwerk kiezen?

  • 17 June 2018
  • 1 reactie
  • 711 Bekeken

Mijn internet en bellen doen het niet in het buitenland. Ik heb op een andere forum gelezen welke netwerken geselecteerd kunnen worden voor andere landen, maar hoe zit dat met Italiƫ?
icon

Beste antwoord door Els 18 June 2018, 11:53

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Anne115,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je juist in het buitenland geen internet hebt! Ik snap dat je graag online wilt blijven op vakantie.

In Italiƫ kun je kiezen voor H3G Italy, Vodafone, Telecom Italia en WIND. Afhankelijk van jouw locatie kan het ene netwerk een betere dekking bieden dan het andere. Dit kun je testen door je telefoon handmatig te laten zoeken naar de beschikbare opties.

Voor de zekerheid heb ik ook nog even meegekeken naar je aansluiting. Hier zie ik geen blokkades staan waardoor internetten niet mogelijk zou zijn. Om deze reden heb ik je instellingen voor het buitenland gereset. Hierbij wordt je simkaart voor deze opties opnieuw aangemeld bij het netwerk. Kun je je telefoon voor tien minuten helemaal uitzetten? Lukt het hierna wel om te internetten? Zo niet, dan raad ik je aan om de instellingen van je telefoon na te lopen met onze Toestelhulp. Selecteer jouw telefoon en kies vervolgens onder Internet voor Handmatig instellen. Lukt dit?

Houd je me op de hoogte?

Groetjes,
Els

Reageer