.

Beantwoord

Welke APN instellingen moet ik hebben voor het buitenland?

  • 23 June 2016
  • 3 reacties
  • 492 Bekeken

Het is mij onduidelijk wat ik moet ik stellen bij apn. Ik zit in zweden en mijn internet doet het niet. Bij sommige posts lees ik dat je wel wachtwoord moet invoeren maar bij de pagina van mijn tel staat van niet (lg Nexus 5)

Wat moet ik doen om mijn internet werkend te krijgen in het buitenland?
icon

Beste antwoord door Jihane 24 June 2016, 14:26

Bekijk originele reactie

3 reacties

Het is niet nodig je APN instellingen aan te passen in het buitenland. Waar je op moet letten is dat je internet en / of bellen in het buitenland aan staat op je Mijn Simyo - instellingen - netwerkinstellingen. Weet niet of je prepaid hebt maar dan kun je niet in het buitenland internetten, behalve via wifi. Ook moet je (data) roaming aan staan op je telefoon.

Als automatisch verbinden niet werkt, kun je handmatig na een netwerk zoeken.
Heel vreemd. Ik heb nu precies de APN instellingen zoals die staan bij de telefoonhulp (LG Nexus 5). Ik heb dataroaming aan staan. Ik heb Intetnet in het buiteland uit en aan gezet en mijn mobiel 5 minuten uitgezet. Nog steeds werkt internet niet hier.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Japie06,

Wat vervelend dat je niet kunt internetten in het buitenland! Ik kan me goed voorstellen dat dat lastig is, vooral omdat je op vakantie bent. Ik heb meteen een reset uitgevoerd op je optie voor internetten in het buitenland. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op! Je APN instellingen hoeven in het buitenland namelijk niet anders te zijn dan in Nederland, dus in principe hoef daar niets aan te veranderen!

Mocht dit niet werken, raad ik je aan om jouw simkaart even in een ander toestel te stoppen, en een andere simkaart in jouw toestel te plaatsen. Dit is een handige test om uit te zoeken waar het probleem vandaan komt. Als je internet het namelijk wél in een ander toestel doet, dan wijst dit op een toestelgerelateerd probleem. Mocht 'ie het dan nog steeds niet doen, wijst het juist op een simkaart-issue. Ik ben heel benieuwd!

Verder wil ik nog graag weten of je in Nederland wel gewoon kon internetten. Lukte dat wel, of ging dat ook moeizaam?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer