.

Beantwoord

Wat wordt er bedoeld met buitenland?


Reputatie 1
Badge +4
Dan maar langs deze weg....:-)
Bellen en Internetten in relatie met "Buitenland" (na 1 juni 2017)
In tariefbladen en overzichten wordt er steeds gesproken over "Buitenland"
Na heel wat conversaties in dit forum kom ik tot de conclusie dat met "Buitenland" niet een geografische positie t.o.v. Nederland bedoeld wordt maar een buitenlands mobiele nummer waar dat zich ook bevindt op deze aarde.
Concusie waar of niet waar?
Indien waar dan stel ik voor alle informatie daarover hierop aan te passen om verwarringen te voorkomen.
icon

Beste antwoord door Jihane 1 May 2017, 12:45

Bekijk originele reactie

32 reacties

Reputatie 7
Frenske, waarom open je nu een nieuw topic, terwijl er hier (https://forum.simyo.nl/abonnementen-69/onbeperkt-bellen-sms-echt-onbeperkt-38124/index2.html#post161271) al genoeg over uitgewijd is?

Laten we het forum overzichtelijk houden en het bij een topic houden.
Reputatie 1
Badge +4
Omdat reacties van Simyo tot nu toe achterwege blijven en het een detailvraag is uit het andere topic.
Reputatie 7
Ja, maar Frenske, jouw detailvraag is ook meerdere malen beantwoord in het andere topic.
Reputatie 1
Badge +4
Ik herhaal mijn standpunt wat ook in het andere topic staat:
RicoK, ik denk dat het niet zinvol is dat we beiden in herhaling te treden. Zoals ik elders ook al heb geschreven probeer ik met feedback naar Simyo de informatie die zij op de site zet in kwaliteit te verbeteren in éénduidigheid, interpreteerbaarheid en up-to-date. Dit kan conversaties die in deze topic lopen in de toekomst verminderen.
Een voorbeeld van niet up-to-date: Er staan 2 versies zone-indelingen op de site die qua inhoud niet gelijk zijn. Een uit 2010 en een ander uit 2014.
Reputatie 7
Frenske, mag ik je een tip/advies geven? Neem aanstaande maandag telefonisch contact op met Simyo, dit is gratis vanaf je mobiel aansluiting en vraag hen om een toelichting, want inderdaad we blijven in herhaling vallen. Jouw vragen zijn steeds hetzelfde of een variant hierop waardoor ik niet anders kan dan hier steeds hetzelfde op te antwoorden. Het is echt niet zo moeilijk hoor.
Reputatie 1
Badge +4
Met respect en goede bedoelingen van jou kant, maar je hoeft toch niet te reageren.
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/tarieven-wordt-bedoeld-buitenland--38182/index1.html#post161321
@Frenske
Het forum is geen chat met dien verstande, moderators van Simyo reageren wel maar binnen 24 uur op werkdagen. Dat is wanneer je fora van providers vergelijkt behoorlijk snel.

Fijn weekend !
Reputatie 1
Badge +4
@Friesian: Bedankt voor je info. We zullen het gaan ervaren :8 (je was al vroeg uit de veren) Ook een fijn weekend.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Frenske,

Leuk dat je zoveel interesse toont in de informatie op onze website! Het zou fijn zijn als je detailvragen in de oorspronkelijke topic plaatst. Dit is veel overzichtelijker voor ons, onze Forum leden én voor jezelf. Op deze manier kun je alle vragen en antwoorden in één topic terugvinden. :$

Je hebt een interessante conclusie getrokken, want als je bijvoorbeeld naar een Nederlands nummer belt dat zich in het buitenland bevindt, dan draag jij hier geen extra kosten voor. Dit komt omdat je gewoonweg niet kunt weten dat deze persoon niet in Nederland is - tenzij je contactpersoon dit aan je heeft verteld. Hierom brengen wij geen extra kosten in rekening voor dit gesprek, maar betaalt het Nederlands nummer dat jij belt de kosten voor het ontvangen van het gesprek.

Als een Belgisch nummer zich bevindt in Nederland, dan betaal je hier het Belgisch tarief voor. Dit komt omdat het gesprek eerst wordt gestuurd naar het Belgisch netwerk, waarna het wordt omgeleid. Bevindt deze persoon zich in China? Dan betaal je ook gewoon het Belgisch tarief. Het klopt dus wat je zegt, maar onze informatie is niet onjuist. Dit komt omdat alle gesprekken -waar je contactpersonen zich ook bevinden- worden omgeleid naar hun eigen netwerk.

Ik vind het wel een erg interessant onderwerp. Hierom zal ik mijn collega vragen hier helemaal in te duiken, zodat we hier een uitgebreide blog over kunnen schrijven voor geïnteresseerden zoals jij.

Wat betreft de zone-indelingen, zie ik dat mijn collega hier inmiddels antwoord op heeft gegevens in deze topic.

Als je andere vragen hebt, dan kun je het gewoon in deze topic stellen. Wij helpen je graag verder!

@RicoK en Friesian, bedankt voor het meedenken! :D

Hartelijke groet,
Asma
Reputatie 1
Badge +4
Hey Asma bedankt voor je info en dat op deze zonnige zondag.

deel quotes werken blijkbaar niet, derhalve mijn reactie in vet
Hoi Frenske,
Leuk dat je zoveel interesse toont in de informatie op onze website! Het zou fijn zijn als je detailvragen in de oorspronkelijke topic plaatst. Dit is veel overzichtelijker voor ons, onze Forum leden én voor jezelf. Op deze manier kun je alle vragen en antwoorden in één topic terugvinden. :$
Asma

Als een topic erg veel reacties krijgt vind ik het erg complex worden en haal(de) ik er een voor mij belangrijke detailvraag uit, vandaar.


Je hebt een interessante conclusie getrokken, want als je bijvoorbeeld naar een Nederlands nummer belt dat zich in het buitenland bevindt, dan draag jij hier geen extra kosten voor. Dit komt omdat je gewoonweg niet kunt weten dat deze persoon niet in Nederland is - tenzij je contactpersoon dit aan je heeft verteld. Hierom brengen wij geen extra kosten in rekening voor dit gesprek, maar betaalt het Nederlands nummer dat jij belt de kosten voor het ontvangen van het gesprek.

Als een Belgisch nummer zich bevindt in Nederland, dan betaal je hier het Belgisch tarief voor. Dit komt omdat het gesprek eerst wordt gestuurd naar het Belgisch netwerk, waarna het wordt omgeleid. Bevindt deze persoon zich in China? Dan betaal je ook gewoon het Belgisch tarief. Het klopt dus wat je zegt, maar onze informatie is niet onjuist. Dit komt omdat alle gesprekken -waar je contactpersonen zich ook bevinden- worden omgeleid naar hun eigen netwerk.

Je zegt het nu juist ... een Belgisch nummer bellen... enz is eenduidiger dan naar het buitenland bellen.
Vanaf 1 juni 2017 is naar België (alle zone-1 landen) toch het NL tarief via de bundel !!!


Ik vind het wel een erg interessant onderwerp. Hierom zal ik mijn collega vragen hier helemaal in te duiken, zodat we hier een uitgebreide blog over kunnen schrijven voor geïnteresseerden zoals jij.

Prima. Ik vind het erg belangrijk dat de verstrekte info eenduidig is zonder interpretatieverschillen, relevant en actueel is. Daarom geef ik nogal wat feedback en verwacht daarop standpunten van Simyo.


Wat betreft de zone-indelingen, zie ik dat mijn collega hier inmiddels antwoord op heeft gegevens in deze topic.

Ik betwijfel of de boodschap over verouderde en dus achterhaalde info wel begrepen is door Simyo.
Je sluit de quotes verkeerd af. Jij doet afsluiten ook met naam maar is gewoon [/quote]
Reputatie 1
Badge +4
Je sluit de quotes verkeerd af. Jij doet afsluiten ook met naam maar is gewoon
Bedankt.
😞 Had ik kunnen weten ! Voor jou: niet afsluiten met dubbele quote-string 😃
Reputatie 7
Badge +9

Vanaf 1 juni 2017 is naar België (alle zone-1 landen) toch het NL tarief via de bundel !!!


Nee, bellen met een Belgisch nummer met een Simyo aansluiting terwijl je je in Nederland bevindt gaat niet via je bundel. Net als nu bel je dan vanuit NL met een buitenlands nummer en daar heeft Simyo geen bundels voor. Het wordt soms vergeten, maar de nieuwe roaming tarieven gelden alleen als je aan het "roamen" bent, d.w.z. je bent met je NL simkaart aangesloten op een buitenlands netwerk. Binnen NL is er nooit sprake van roamen.

Maar ben je in België of in een ander EU buitenland en bel je een Belgisch nummer, dan gebruik je je Nederlandse belbundel.

Het bellen van een in het buitenland geregistreerd nummer vanuit NL is en blijft relatief onvoordelig.
Reputatie 1
Badge +4
@Scotsman: Je hebt gelijk, sorry. 😞
Reputatie 7
Badge +9
@Scotsman: Je hebt gelijk, sorry. :(

No problem! Het wordt pas ingewikkeld wanneer ik in NL ben en ik voor elk belletje dat ik wil plegen moet beslissen of ik het voordeligst mijn UK simkaart kan gebruiken of mijn Nederlandse Simyo simkaart... Was het maar zo dat mijn iPhone plaats had voor twee simkaarten!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Frenske!

Ha! 😃 Ik ben blij dat je deze vragen stelt, eigenlijk. Dingen uitpluizen doe ik graag. Ik zie dat jouw vraag vooral centreert om het volgende: wat betekent buitenland precies? En ik wil die vraag eigenlijk ombuigen naar 'wat betekent roaming precies?'. Dat wil ik, omdat de kwestie van in het buitenland binnen je bundel bellen/sms'en/internetten, helemaal geen kwestie is van hoe we buitenland definiëren. Het is alleen belangrijk wat we roaming noemen, omdat de roamingkosten verdwijnen. Voordat ik deze uitleg ga geven, wil ik verduidelijken dat ik het alleen heb over als je met een Nederlands Simyo nummer belt. Dat is immers waar we over gaan.

- Wat is roaming?
Roaming betekent dat je gebruik maakt van een buitenlands netwerk. Als je met je Simyo nummer in Nederland bent, dan ben je dus níét aan het roamen. Ben je met je nummer in Frankrijk, China of Rusland? Dan ben je wel aan het roamen. Bel je met je Simyo nummer naar een ander Nederlands nummer? Dan betaal je daar nooit extra voor. Jij kunt niet weten waar iemand uithangt. Voor 1 juni kost het nog wel geld om dergelijke gesprekken te ontvangen als je je binnen de EU bevindt, maar vanaf 1 juni niet meer. Als je met je Nederlandse nummer vanuit Nederland naar een Frans nummer belt, dan is dat géén roaming. Als je met je Nederlandse nummer vanuit Frankrijk naar een Frans nummer belt, is dat wél roaming.

- Wat verandert er precies?
De roamingkosten binnen de EU worden afgeschaft. Als je dus aan het roamen bent (zoals hierboven omschreven), dan betaal je daar niet extra meer voor.

Het valt dus eigenlijk wel mee, hoe complex de zaken in elkaar steken. Verder gaan we ook kijken naar de zone-indelingen! Ik heb dat net besproken met een aantal collega's, en er wordt deze week nog naar gekeken. Mochten er aanpassingen gedaan moeten worden, dan zal dat worden doorgevoerd.

Heb je nog andere vragen?

@ Ray en Scotsman, dank voor de reacties, heren!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +4
Beste Jihane, bedankt voor je breedvoerige uitleg.De inhoud daarvan was me duidelijker geworden door de eerdere reacties. De volgende stap is het verduidelijken van de primaire info op "Tarieven buitenland" die je uitleg niet laat zien en voor andere uitleg vatbaar is (als voorbeeld België).


Tarieven vanuit Nederland naar België kun je interpreteren als vanuit Nederland naar ieder toestel dat zich binnen de landsgrenzen van België (als voorbeeld) bevindt ongeacht het telefoonnummer van de SIM.
Dus het nu niet meer om persoonlijke info naar mij toe maar een éénduidige info naar eenieder die de Buitenland tarieven pagina bezoekt. Het moet niet nodig zijn om het hel forum af te struinen om een betrouwbaar antwoord te krijgen, toch.
Daarom nogmaals mijn voorstel om de tekst Tarieven vanuit Nederland naar België te vervangen door
Tarieven vanuit een Nederlands mobiele nummer naar een Belgisch mobiele nummer enz.
Met deze uitleg hoop ik jullie meer duidelijkheid te hebben gegeven waar de crux zit.
Reputatie 1
Badge +4
De informatie in https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_abonnementen_buitenland.pdf
is ook voor meerdere interpretaties vatbaar.


* zone 1 excl. Nederland is toch een geografische aanduiding !


* hier mag je raden wat er bedoeld wordt.


* Wat zijn EU tarieven;
* naar het buitenland kan ook weer gelezen worden als geografische aanduiding.

Zelf weet ik inmiddels wat er door Simyo mee bedoeld wordt. - zie mijn vorige reactie.
Badge +7
Hoi Frenske,

Bedankt voor je feedback! Ik kan het me voorstellen dat de term 'Tarieven vanuit Nederland naar België' verwarrend voor je is. Hiermee bedoelen we inderdaad de tarieven van het bellen met je Simyo simkaart vanuit Nederland naar een Belgisch nummer. Aangezien er geen kosten in rekening worden gebracht voor het bellen naar een Nederlands 06-nummer dat zich toevallig in België bevind, zijn wij er van uit gegaan dat deze term duidelijk genoeg was. Ik heb gevraagd of ze nogmaals naar deze tekst kunnen kijken.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je met je tweede post duidelijk wilt maken. Nederland is ook onderdeel van zone 1. Bellen naar een Nederlands nummer valt echter binnen je bundel, dus hiervoor worden geen extra kosten gerekend. Nederland vormt dus een uitzondering op deze regel.

Laten we 'bellen naar het buitenland' anders 'bellen naar een buitenlands nummer' noemen. Wordt het hiermee iets duidelijker voor je? Met EU-tarieven bedoelen we trouwens de tarieven van het bellen naar EU-telefoonnummers en de tarieven van het bellen in EU landen.

Ik hoor het graag als je hier nog vragen over hebt.

Groetjes,
Samantha
Reputatie 1
Badge +4
Samantha, wat jullie bedoelen is één maar wat er staat kan voor meerdere uitleg vatbaar zijn

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je met je tweede post duidelijk wilt maken. Nederland is ook onderdeel van zone 1. Bellen naar een Nederlands nummer valt echter binnen je bundel, dus hiervoor worden geen extra kosten gerekend. Nederland vormt dus een uitzondering op deze regel.
De lezer moet hier maar raden wat er bedoeld wordt.

Laten we 'bellen naar het buitenland' anders 'bellen naar een buitenlands nummer' noemen.
Eindelijk valt het kwartje. Dit vind ik éénduidig 😃 Gaan jullie de site met soortgelijke bewoordingen aanpassen?

Met EU-tarieven bedoelen we trouwens de tarieven van het bellen naar EU-telefoonnummers en de tarieven van het bellen in EU landen.
Nergens staat het begrip EU-tarieven omschreven. Is het heel Europa, of de Europesche Unie of wordt zone-1 bedoeld? Verwarring in overvloed. Ik vermoed dat jullie zone-1 bedoelen.
Badge +7
Hoi Frenske,

Ik heb je feedback over de teksten op onze tarievenpagina doorgegeven. De afdeling die hierover gaat, gaat hiernaar kijken.

Met het begrip EU tarieven bedoelen we de tarieven die we voor de EU landen rekenen. Onder deze tarieven vallen ook enkele landen die niet tot de EU behoren. Dus in principe komt het neer op landen uit zone 1. Aangezien het voor de reguliere website-bezoeker niet meteen duidelijk is wat 'Zone-1' inhoudt, communiceren wij over 'EU'. Dit spreekt veel meer tot de verbeelding. Mensen die zich afvragen welke landen wij precies als EU rekenen, verwijzen we altijd door naar de Zone-pagina.

Laat je het weten als je hier nog andere vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Samantha,
Ook nu weer... wat er bedoeld wordt ipv wat er staat. Met het begrip EU alleen zonder dat de bezoeker verder kijkt kunnen ook verkeerde conclusies getrokken worden met hoge kosten als gevolg.
Als er staat zone 1 en direct daarbij de link naar de tabel of lijst geeft direct eenduidige info.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Frenske,

Klopt 🙂 Maar het natuurlijk onrealistisch om bij elke term een uitleg van drie alinea's te plaatsen. Een overflow aan informatie wordt dan verwarrend. Dus als Samantha zegt dat een uitleg "bedoeld wordt" met een term, dan zegt zij niet dat de term misleidend is. Ze zegt dan dat de term samenvattend is.

Of zie jij het anders?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +4
Hi Jihane. je schiet wel erg ver door met je uitleg van 3 alinea's. Mijn voorstel kent helemaal geen overflow, integendeel.
Een samenvattend antwoord waar eenieder een andere conclusie uit kan trekken noem ik verwarrende info, hetgeen heel wat anders is dan misleidend (opzet in het spel).
Blijkbaar geven jullie de voorkeur er aan om klanten maar de laten gissen wat jullie bedoelen !!
Nogmaals door het lezen van tekst zijn we als mens niet in staat de gedachten te lezen van de schrijver.
Ik vraag jullie Simyo een standpunt in te nemen zodat deze discussie kan stoppen anders blijven we wat tekst over en weer sturen.
.
Blijkbaar geven jullie de voorkeur er aan om klanten maar de laten gissen wat jullie bedoelen !!
Nogmaals door het lezen van tekst zijn we als mens niet in staat de gedachten te lezen van de schrijver.

https://www.simyo.nl/klantenservice
Behalve de servicepagina's heb je nog...

Reageer