.

Beantwoord

Wat wordt er bedoeld met buitenland?



Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 1
Badge +4
Friesian, natuurlijk zijn er allerlei mogelijkheden om info te krijgen maar denk hierbij ook eens naar de klanten die minder bedreven zijn met het gebruik van computers of vanwege andere redenen niet de uitdaging of kennis hebben om te gaan zoeken en zich te verdiepen. Zij zijn ook klanten en gebaat met eenvoudige en eenduidige informatie.
Ik hoop dat dit besef bij Simyo groeit.

Als voorbeeld:
* Buitenland zijn alle landen buiten Nederland.
* Voor telefonie is voor telefoonkostenbepaling het buitenland opgedeeld in verschillende zones
- zie zone-overzicht.
* De meeste (niet alle) Europese landen bevinden zich in zone-1
Friesian, natuurlijk zijn er allerlei mogelijkheden om info te krijgen maar denk hierbij ook eens naar de klanten die minder bedreven zijn met het gebruik van computers of vanwege andere redenen niet de uitdaging of kennis hebben om te gaan zoeken en zich te verdiepen.
Frenske, ben jij nu aan het denken voor mij? ;)
Denk je dat mij dat niet bekend kan voor komen? Feit is dat Simyo in 1e lijn een online provider is. Mensen die, en ik ken ze echt wel hoor, minder handig zijn of helemaal niet met een computer. Mensen die dan eerder naar een fysieke winkel gaan om daar de hulp, uitleg te krijgen.
Er is keuze genoeg, voor elk wat wils. Ook voor mijn ouder(:(s)....
Reputatie 1
Badge +4
Friesian, natuurlijk zijn er allerlei mogelijkheden om info te krijgen maar denk hierbij ook eens naar de klanten die minder bedreven zijn met het gebruik van computers of vanwege andere redenen niet de uitdaging of kennis hebben om te gaan zoeken en zich te verdiepen. Zij zijn ook klanten en gebaat met eenvoudige en eenduidige informatie.
Ik hoop dat dit besef bij Simyo groeit.

Als voorbeeld:
* Buitenland zijn alle landen buiten Nederland.
* Voor telefonie is voor telefoonkostenbepaling het buitenland opgedeeld in verschillende zones
- zie zone-overzicht.
* De meeste (niet alle) Europese landen bevinden zich in zone-1


Aanvulling:
Bellen naar het buitenland is dan bellen naar een niet-Nederlandse mobiele telefoon waar die zich ook bevindt. Het land waar het nummer is toegekend bepaald de zone en dus ook de kosten.
Voorbeeld: Bellen met een NL nummer naar een Canadees nummer op vakantie in Nederland is bellen naar Canada (=Zone-2)
Let op: Voor op zee, open water en luchtvaart kunnen afwijkende tarieven gerekend worden.
Reputatie 1
Badge +4
Friesian, natuurlijk zijn er allerlei mogelijkheden om info te krijgen maar denk hierbij ook eens naar de klanten die minder bedreven zijn met het gebruik van computers of vanwege andere redenen niet de uitdaging of kennis hebben om te gaan zoeken en zich te verdiepen.
Frenske, ben jij nu aan het denken voor mij? ;)
Denk je dat mij dat niet bekend kan voor komen? Feit is dat Simyo in 1e lijn een online provider is. Mensen die, en ik ken ze echt wel hoor, minder handig zijn of helemaal niet met een computer. Mensen die dan eerder naar een fysieke winkel gaan om daar de hulp, uitleg te krijgen.
Er is keuze genoeg, voor elk wat wils. Ook voor mijn ouder(:(s)....

Hoi Friesian,
Ik heb geen specifieke personen voor ogen 😳
Maar doe pogingen om de informatieverstrekking zo helder een éénduidig mogelijk te krijgen.
Het is aan Simyo om daar wel iets of niets mee te doen.:?
Friesian, natuurlijk zijn er allerlei mogelijkheden om info te krijgen maar denk hierbij ook eens naar de klanten die minder bedreven zijn met het gebruik van computers of vanwege andere redenen niet de uitdaging of kennis hebben om te gaan zoeken en zich te verdiepen.
Frenske, ben jij nu aan het denken voor mij? ;)
Denk je dat mij dat niet bekend kan voor komen? Feit is dat Simyo in 1e lijn een online provider is. Mensen die, en ik ken ze echt wel hoor, minder handig zijn of helemaal niet met een computer. Mensen die dan eerder naar een fysieke winkel gaan om daar de hulp, uitleg te krijgen.
Er is keuze genoeg, voor elk wat wils. Ook voor mijn ouder(:(s)....

Hoi Friesian,
Ik heb geen specifieke personen voor ogen 😳
Maar doe pogingen om de informatieverstrekking zo helder een éénduidig mogelijk te krijgen.
Het is aan Simyo om daar wel iets of niets mee te doen.:?

Niet voor niets zei ik mensen en een fysieke winkel is dan een uitkomst.
Friesian, natuurlijk zijn er allerlei mogelijkheden om info te krijgen maar denk hierbij ook eens naar de klanten die minder bedreven zijn met het gebruik van computers of vanwege andere redenen niet de uitdaging of kennis hebben om te gaan zoeken en zich te verdiepen. Zij zijn ook klanten en gebaat met eenvoudige en eenduidige informatie.
Ik hoop dat dit besef bij Simyo groeit.

Als voorbeeld:
* Buitenland zijn alle landen buiten Nederland.
* Voor telefonie is voor telefoonkostenbepaling het buitenland opgedeeld in verschillende zones
- zie zone-overzicht.
* De meeste (niet alle) Europese landen bevinden zich in zone-1


Aanvulling:
Bellen naar het buitenland is dan bellen naar een niet-Nederlandse mobiele telefoon waar die zich ook bevindt. Het land waar het nummer is toegekend bepaald de zone en dus ook de kosten.
Voorbeeld: Bellen met een NL nummer naar een Canadees nummer op vakantie in Nederland is bellen naar Canada (=Zone-2)
Let op: Voor op zee, open water en luchtvaart kunnen afwijkende tarieven gerekend worden.

Dit is een specifiek grensgeval, waarbij de beller noch Simyo altijd kunnen weten waar dat nummer zich op dat moment bevindt. Voor hetzelfde zijn ze ergens in Afrika op vakantie.
Badge +7
Hoi Frenske,

We beseffen ons zeker dat de informatie op onze website eenvoudig en duidelijk moet zijn. Dit proberen we ook zo veel mogelijk te doen. Helaas zijn er heel veel uitzonderingen, waardoor het erg lastig is om dit in een paar zinnen uit te leggen.

Laat ik het eens andersom doen en jouw voorbeeld erbij pakken.
* Buitenland zijn alle landen buiten Nederland.
* Voor telefonie is voor telefoonkostenbepaling het buitenland opgedeeld in verschillende zones - zie zone-overzicht.
* De meeste (niet alle) Europese landen bevinden zich in zone-1

Bellen naar het buitenland is dan bellen naar een niet-Nederlandse mobiele telefoon waar die zich ook bevindt. Het land waar het nummer is toegekend bepaald de zone en dus ook de kosten.
Voorbeeld: Bellen met een NL nummer naar een Canadees nummer op vakantie in Nederland is bellen naar Canada (=Zone-2)
Let op: Voor op zee, open water en luchtvaart kunnen afwijkende tarieven gerekend worden.


Hierover kun je ook al een aantal vragen stellen. Bijvoorbeeld: Wat gebeurt er als je belt naar een Nederlands nummer die in het buitenland is? Wat kost het bellen als je bijvoorbeeld naar de VS belt? Wat wordt er bedoeld met de afwijkende tarieven? Misschien ook niet onbelangrijk: Waar staat er nu dat bellen, sms'en en internetten in zone 1 gratis wordt? Dit wordt wel uitgelegd in de rest van dit topic, maar dit wordt niet duidelijk in deze paar zinnen die jij als Simyo zijnde op de website zou zetten.

Zoals je ziet, het is nog helemaal niet zo makkelijk om deze informatie in een paar zinnen uit te leggen, zonder door te verwijzen naar andere pagina's. Zelfs als je 'Zone-1' klikbaar maakt, is het voor veel mensen een moeite om daadwerkelijk naar deze pagina te gaan. Zo hebben ze nog steeds niet in één oogopslag een idee waar het bellen, sms'en en internetten gratis wordt. Snap je wat ik bedoel?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer