.

Beantwoord

Wat moet ik doen om in het buitenland te kunnen blijven bellen?

  • 30 September 2016
  • 2 reacties
  • 222 Bekeken

Hallo Simyo,

Ik heb een vraagje over de netwerkinstellingen. Ik ga voor een tijdje stage lopen in het buitenland en zou hier graag willen blijven bellen en internetten met hetzelfde nummer. Als ik mijn netwerkinstellingen verander naar internet en bellen in het buitenland, is dit dan mogelijk of moeten er aanpassingen gemaakt worden in mijn abonnement? Zijn hier ook extra kosten aan verbonden?
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 October 2016, 08:24

Bekijk originele reactie

2 reacties

Beste,

Er zijn een paar dingen nodig.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internet-in-het-buitenland-184?c=347

Inschakelen mobiel internet in het buitenland
Wil je internetten in het buitenland? Zet dan op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' en 'Internet op je mobiel in het buitenland' aan. Vergeet niet om ook (data)roaming aan te zetten op je telefoon.


Om roaming aan te zetten.
Instellingen (telefoon).
Mobiele netwerken.
Mobiele gegevens aan.
Roaming aan.

Advies verder.
Gebruik zoveel mogelijk wifi.
Zet dan mobiel data uit.
Zet mobiel data alleen aan wanneer nodig.

In Europa zijn de kosten €0.06 per MB.
Meer info in bijgevoegde link.

Omdat gebruik van bel, sms,, data in het buitenland buiten de bundel is zou ik de NL bundel zo laag mogelijk zetten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Zusteranny,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je naar het buitenland toe gaat! 🙂 Je kunt je Simyo aansluiting daar absoluut gebruiken, zoals Friesian hierboven al aangegeven heeft. Je dient dan via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de opties voor 'Bellen in/naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel in het buitenland' aan te zetten. Als je dit gedaan hebt, dan kun je vanuit onze kant bellen en internetten in het buitenland! Het is dan nog wel de bedoeling dat je je telefooninstellingen zodanig instelt dat dit mogelijk is, door bijvoorbeeld (data)roaming aan te zetten, en ervoor te zorgen dat je toestel verbinding maakt met een buitenlands netwerk.

De tips die Friesian meegeeft zijn ook uiterst belangrijk! Je kunt namelijk geen gebruik maken van je bundels in het buitenland. Dit betekent dat al je verbruik buiten je bundel valt. Binnen Europa betaal je € 0,06 per MB/minuut en € 0,02 per sms. Buiten Europa variëren de tarieven, dus raad ik je aan om de tarievenpagina door te nemen.

Laat je 't weten als je hier nog andere vragen over hebt?

@ Friesian: Super, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer