.

Beantwoord

Wat kost bellen in of naar het buitenland?

  • 21 February 2018
  • 5 reacties
  • 480 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Ik kan niet zo goed wijs uit de verschillende tarieven.

Klopt dit?

Als ik in bijvoorbeeld IJsland ben en naar een Nederlands vast nummer bel, dan valt dat binnen mijn bundel.

Als ik in IJsland ben en ik bel naar een Nederlands mobiel nummer, dan valt dit binnen mijn bundel.

Als ik in Nederland ben en ik bel naar een vast nummer in IJsland, dan valt dat buiten mijn bundel.

Als ik in Nederland ben en ik bel naar een Nederlands mobiel nummer maakt het niet uit waar die persoon is, het valt altijd binnen mijn bundel.

Als ik in Hong Kong ben en ik bel naar een Nederlands vast nummer betaal ik de kosten voor zone 3.

Als ik in Hong Kong ben en ik bel naar een Nederlands mobiel nummer, wat betaal ik dan?

🤷🏻🤔
icon

Beste antwoord door Ray 21 February 2018, 12:00

Bekijk originele reactie

5 reacties

Ik kan niet zo goed wijs uit de verschillende tarieven.

Klopt dit?

Als ik in bijvoorbeeld IJsland ben en naar een Nederlands vast nummer bel, dan valt dat binnen mijn bundel. Ijsland zit in zone 1 en daarom bel je in dit geval binnen de bundel.
Als ik in IJsland ben en ik bel naar een Nederlands mobiel nummer, dan valt dit binnen mijn bundel. Ijsland zit in zone 1 en daarom bel je in dit geval binnen de bundel.


Als ik in Nederland ben en ik bel naar een vast nummer in IJsland, dan valt dat buiten mijn bundel.Ja, in Nederland zit je op je "eigen" netwerk, dat valt niet onder het roamen. Je betaald 23 cent p/m buiten de bundel.
Als ik in Nederland ben en ik bel naar een Nederlands mobiel nummer maakt het niet uit waar die persoon is, het valt altijd binnen mijn bundel. Ja, je kan immers niet weten waar de persoon is. Is deze persoon is zone 2, 3 of 4 dan kunnen er voor hem/haar wel kosten zijn.
Als ik in Hong Kong ben en ik bel naar een Nederlands vast nummer betaal ik de kosten voor zone 3.

Ja dat klopt. €2,542 p/m.
Als ik in Hong Kong ben en ik bel naar een Nederlands mobiel nummer, wat betaal ik dan?Zelfde als naar een vast nummer.

🤷🏻🤔
Reputatie 2
Badge +2
Dank je Ray, ik kan nu goed voorbereid op vakantie 😁
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Alouette,

Goed dat je contact met ons opneemt. Ik zie dat Ray je hier inmiddels mee heeft geholpen. Dat is mooi!

Het is goed om te weten dat het niet uitmaakt of je naar een vast of mobiel nummer belt. Het kost namelijk hetzelfde!

Vanuit Nederland geldt de regel dat als je niet weet waar het Nederlands nummer zich bevindt, je ook alleen de kosten betaalt tot de Nederlandse grens. Hierom worden er kosten in rekening gebracht voor het ontvangen van een oproep als de ontvanger zich buiten de EU bevindt. Belt je vanuit Nederland naar een buitenlands nummer? Dit valt dan buiten je bundel.

Sinds 1 juni 2017 zijn de roamingkosten te komen vervallen. Dit betekent dat als jij je in een ander Europees land bevindt, jij je bundels kunt blijven gebruiken. Bevind jij je buiten de EU? In dat geval betaal je de kosten per zone. Benieuwd naar alle zone-landen? Klik dan hier.

Kom je er zo uit? :D

@Ray, bedankt voor je duidelijk antwoord!

Groetjes,
Asma
Reputatie 2
Badge +2
Dank je Asma, het zal zo wel lukken.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Alouette,

Graag gedaan namens Asma 🙂 Goed om te lezen dat het nu wel moet lukken. Als je verder nog vragen hebt, hoor ik die graag!

Groetjes,
Niels

Reageer