.

Beantwoord

Waerom heb ik geen service in Noorwegen met Prepaid Simyo?

  • 7 September 2016
  • 10 reacties
  • 306 Bekeken

Sinds een paar maanden woon ik Noorwegen, om m'n Nederlandse nummer te behouden en voor de tijd dat ik in NL ben heb ik een prepaid simkaart van simyo gekozen.

Het probleem is dat ik geen bereik heb. Ik heb zeker een week geleden mijn instellingen in mijn simyo gewijzigd zodat bellen en gebeld worden in het buitenland mogelijk is. Maar het werkt nog niet, zie ik iets over het hoofd?

Ik woon in Ã…s, 10.000 inwoners en in de buurt van Oslo, zou dus wel bereik moeten zijn volgens mij.
icon

Beste antwoord door Caspar 10 January 2017, 14:47

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Bramosalaplaya,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je geen bereik hebt in Noorwegen. Ik heb je instellingen voor het buitenland bellen even opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe je toestel helemaal uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Verder raad ik je aan om andere netwerken te proberen. Dit doe je in de instellingen van je toestel bij 'mobiele netwerken'. Hier kan je handmatig andere netwerken selecteren. Probeer ze eens allemaal. Heb je dan wel weer bereik en kun je dan weer bellen?

Werkt dit allemaal niet, dan kun je alsnog je nummer actief houden. Je kunt namelijk op je Mijn Simyo een kleine Prepaid internet bundel aanschaffen. Dan blijft je nummer ook actief.

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 5
Badge +6
Hey Bramosalaplaya(wat een naam XD),

ik weet het niet zeker maar zorg ervoor dat je roaming aanstaat:
Instellingen>meer>Mobiele netwerken>roaming Zorg er voor dat die aanstaat.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PaulH,

Goeie tip! Het zou eventueel kunnen helpen.

Nu betreft het een Prepaid en maakt internet erbij niet uit. Bij een Sim Only raad ik wel aan om het internet op Mijn Simyo uit te zetten als je dit niet wilt gebruiken. Zo voorkom je kosten voor het internet!

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Dankjewel voor je reactie, ik heb alles wat je suggereert geprobeerd, maar ik heb nog steeds geen bereik.

Ik kreeg zaterdag een bericht van Simyo dat mijn nummer vervalt op 15 januari. Ik moet een smsje sturen of bellen om mijn nummer te behouden, maar dat gaat niet. Een internet bundel kopen zou dan wel kunnen, maar eerlijk gezegd vind ik raar dat ik elk half jaar een internet bundel moet aanschaffen om mijn nummer te behouden. Het lijkt mij logischer dat Simyo er voor zorgt dat ik in ieder geval kan bellen en smsen met mijn nummer.

Ik zou graag willen weten of dit een veelvoorkomend met probleem in de situatie: Simyo-Noorwegen. Is er nog een oplossing mogelijk vanuit Simyo? Anders dan elk jaar een internet bundel aanschaffen.

Ik hoor het graag,
Bram
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Bramosalaplaya,

Mooi dat je alle suggesties hebt geprobeerd. Vervelend dat het niet heeft geholpen.

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie dat er nog helemaal geen verbruik is geregistreerd. Je hebt dus nog helemaal niet gebeld of ge-sms't, kan dat kloppen?

Je simkaart zal eerst aangemeld moeten worden op het Nederlandse netwerk, voordat je 'm in het buitenland kan gebruiken. Is dat het geval bij jou?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hoi Casper,

Dat klopt, ik heb de kaart vanuit Noorwegen besteld en nog niet gebruikt in NL.

Heeft het dan wel zin om nu eenmalig een databundel aan te schaffen?
Badge +7
Hoi Bramosalaplaya,

Aha, dan is dat de verklaring! Een Prepaid simkaart moet eerst zijn aangemeld op het Nederlandse netwerk, voordat hij in het buitenland bij een netwerk aangemeld kan worden. Soms heeft een reset nog effect, maar dit heeft bij jou helaas niet geholpen :(

Om je nummer actief te houden, heb ik zojuist € 0,01 aan je beltegoed toegevoegd. Nu is je nummer in ieder geval weer voor een half jaar actief. Vind je dit een goede oplossing?

Je geeft aan dat je de simkaart hebt gekocht om je nummer te behouden en voor de perioden dat je in Nederland bent. Heb je de simkaart nodig in Noorwegen? Zo ja, dan gaan we op zoek naar een oplossing hoe je toch gebruik kunt maken van je Simyo simkaart 🙂

Ik hoor het graag van je :)

Groetjes,
Samantha
Hoi Samantha,

Bedankt voor deze oplossing, ik ben in maart weer in Nederland en zal de kaart dan activeren. In de tussentijd heb ik m'n Nederlandse nummer niet nodig.

Super bedankt!
Reputatie 7
Heeft het dan wel zin om nu eenmalig een databundel aan te schaffen?

Met een prepaid aansluiting kun je sowieso geen gebruik maken van data in het buitenland.
Badge +7
Hoi Bramosalaplaya,

Top! Als je nog andere vragen hebt, laat je dan weer een berichtje achter hier op het forum?

Groetjes,
Samantha

@RicoK, Daar heb je helemaal gelijk in. Goed dat je zo goed op let 😉

Reageer