.

Beantwoord

Waarom zijn er kosten voor internet in het buitenland in rekening gebracht?

  • 19 June 2016
  • 4 reacties
  • 182 Bekeken

Badge
Begin juni ben ik op vakantie geweest naar Curacao. Ik heb via Hangout gebeld naar Nederland. Ik heb mijn databundel in Nederland al uitgezet om te voorkomen dat ik een rekening zou krijgen. Nu krijg ik een rekening van 45,76 voor het bellen in het buitenland.
Ik heb alleen op het wifi netwerk gezeten. Hoe kan het dan dat er berekend wordt als gesprekken terwijl ik alleen gebruik heb gemaakt van de wifi verbinding.
icon

Beste antwoord door Tanuja 20 June 2016, 14:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +2
Hoi Ellenwop,

Wat vervelend dat er kosten zijn gemaakt buiten je bundel. Ik heb je gegevens erbij gehaald en ik zie inderdaad staan dat de optie voor internet in het buitenland uitstaat. Je hebt echter kosten gemaakt vanwege bellen in en naar het buitenland.

Als je belt via de Hangouts App kunnen er kosten in rekening worden gebracht door je mobiele provider. Oproepen naar Hangouts-gebruikers gaan via een internetverbinding, maar voor andere oproepen geldt dit helaas niet.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Tanuja
Badge
Dat klopt Tanuja het zijn ook geen data kosten maar belminuten.
Ik vind het wel vreemd omdat ik via Hangout naar een andere Simyo klant gebeld heb.
De mobiele provider zijn jullie. Dan brengen jullie kosten in rekening als je van het eigen netwerk gebruik maakt.
Dat snap ik niet
Reputatie 7
Badge +7
Bellen met andere Simyo klanten kost toch altijd geld? Waarom zou dat via hangouts dan opeens gratis moeten zijn?

Bovendien komen deze kosten, in ieder geval voor een deel, van de provider op Curacou.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ellenwop,

Ik snap je verwarring! Bellen of videobellen met Google Hangouts gaat altijd via het internet. Hiervoor zouden dus nooit belkosten voor kunnen worden verrekend. Omdat je optie voor internetten in het buitenland uit stond, en je op wifi zat, weet je zeker dat je hier geen kosten aan gemaakt hebt. Top!

De kosten die wél zijn gemaakt, zijn simpelweg verrekend omdat je gebeld hebt. Gewoon op de ouderwetse manier. Dit gebeurde op 3 en 4 juni. Op Mijn Simyo kun je ook inzien naar welk nummer je gebeld hebt. Hopelijk klaart deze informatie wat op!

Heb je verdere vragen nog? Ik beantwoord ze met alle plezier :)

@ Wimj12: Dank voor je reactie! Je hebt gelijk: als een Simyo klant naar een andere Simyo klant belt is dat niet gratis. Vast wel heel leuk, maar níét gratis.

Groetjes,
Jihane

Reageer