.

Beantwoord

Waarom worden er kosten gerekend voor bellen naar het buitenland vanuit Nederland?

  • 26 January 2018
  • 2 reacties
  • 1025 Bekeken

Badge
Ik heb ook eens gebeld met mijn mobiel naar België
Ik dacht dat kan makkelijk nu , alles in de EU uit de bundel toch, fout dus, want dit wordt uitgesloten. Ik kan overal bellen maar niet vanuit nederland want dat valt nou net niet onder de EU???
Waardeloos, reden om weer eens verder te kijken en te vertrekken hier, bij de zogenaamde beste provider... tisss
De groente.
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 January 2018, 08:08

Bekijk originele reactie

2 reacties

@Anttonioo

Een andere provider geeft geen ander resultaat. Het gaat er niet om of Nederland in de EU valt, het gaat om wel of geen roaming.

Bellen vanuit Nederland naar een ander (EU) land valt niet onder roaming, je maakt geen gebruik van een buitenlands netwerk.
De roamingregels zijn er voor de EU, roamingkosten vervallen. In jouw geval, je voorbeeld, betaal je net als eerst buiten de bundel.

Je vindt alle informatie, goed doorlezen, in dit blog.

Trouwens, het kan best wat respectvoller naar de niet zogenaamde beste provider.

De spruitjes. 😉
Reputatie 6
Badge +5
Hi Anttonioo,

Wat Friesian (bedankt!) zegt klopt helemaal. Voor roaming binnen de EU worden tegenwoordig geen kosten meer gerekend. Roaming betekent dat je gebruik maakt van een andere provider. In essentie 'zwerf' je van netwerk naar netwerk in het buitenland. Binnen Nederland maak je gebruik van je eigen netwerk, daardoor kost het extra om te bellen naar bijvoorbeeld België. Andere providers zullen hetzelfde antwoord geven.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels

Reageer