.

Beantwoord

Waarom werkte internet niet in het buitenland?

  • 21 June 2018
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

We zijn net terug van een vakantie in Griekenland en ook daar is het mij niet gelukt om gebruik te maken van internet. Alle instellingen op Mijn Simyo staan, volgens mij, goed. De instellingen op mijn mobiel Honor 5c, staan ook goed (Zijn gelijk aan mobiel van mijn man die het zelfde toestel heeft) Maar toch is het niet gelukt om te internetten. Kan wel gebeld worden, zelf bellen heb ik niet geprobeerd.
Kan het zijn dat er iets bij Simyo gereset moet worden? Wie kan me helpen om dit probleem op te lossen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 June 2018, 11:33

Bekijk originele reactie

5 reacties

Als behulpzame klanten is er een controlelijst, loop deze even door. Een reset van de buitenland functie heeft alleen zin als je in het buitenland bent. Je hebt sim only?

Even een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

Met dank aan @franswon
voor deze handige checklist. 🙂
Dank voor je antwoord
Ja ik heb Sim Only
de instellingen, zoals beschreven in checklist staan allen goed
de reset is wenselijk
zal dus tot een volgende vakantie moeten wachten of dit helpt

bedankt
Reputatie 5
Badge +5
Hoi KarinvdH,

Welkom op het Simyo Forum! Wat heerlijk dat je in Griekenland bent geweest, wel balen dat je daar geen internet kon gebruiken. 😞

Bij je aansluiting zie ik dat er wel verbinding is geweest met het Griekse netwerk, daar lijkt alles gelukkig goed te gaan. Wel heel onhandig dat internet niet mogelijk was. Voor de zekerheid reset ik je aansluiting, hierbij wordt je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Kun je je telefoon voor tien minuten helemaal uitzetten? Dan weten we zeker dat daar alles weer goed staat.

Het is natuurlijk wel lastig om nu te controleren of dit ook echt de oplossing was, omdat je nu weer in Nederland bent. Ga je binnenkort nog naar het buitenland? Dan raad ik je aan het opnieuw te testen. Mocht je op dat moment weer problemen ondervinden, laat je telefoon dan handmatig zoeken naar andere beschikbare netwerken. Soms kan het zijn dat je telefoon automatisch verbindt met een netwerk dat voor internet geen goede dekking biedt. Werkt dit niet? Probeer dan vanuit het buitenland contact met ons op te nemen, dan kunnen we beter helpen met een oplossing. 🙂

Houd je ons op de hoogte?

@ Friesian, bedankt voor je mooie checklist!

Groetjes,
Els
Bedankt de reset heeft geholpen
Internet werkt in Duitsland, neem aan dat het probleem verholpen
Dank voor jullie hulp
Reputatie 6
Badge +5
Hi KarinvdH,

Fijn om te lezen dat de reset heeft geholpen! Graag gedaan. Als je internet in Duitsland kan gebruiken, zou dit het in de rest van Europa ook goed moeten doen 🙂 Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer