.

Beantwoord

Waarom werkt mobiel internet in Duitsland niet?

  • 21 July 2018
  • 2 reacties
  • 287 Bekeken

Goedemorgen, ik heb een samsung Galaxy s3 neo, maar ik krijg het internet niet opgang. Ik heb hem al een paar x opnieuw opgestart, zonder resultaat. Mobiele gegevens staat uiteraard aan.
Kunnen jullie iets voor mij betekenen?
Alvast bedankt,
Groeten Dave.
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 July 2018, 08:52

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi SuperDaf,

Welkom op het Simyo Forum!

In het antwoord van Friesian staat alle informatie die je nodig hebt. Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je al een aantal dagen internet kan gebruiken in Duitsland. Zou je kunnen delen wat uiteindelijk de oplossing is geweest?

Bedankt voor het delen van de checklist, Friesian :)

Groetjes,
Niels
Hoi Dave.

Als forum experts hebben we een checklist, met dank aan @franswon .
Doorloop deze even.

Hieronder een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

De nieuwe APN wordt: internet

De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

Reageer