.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Sony Xperia Z5 premium niet in het buitenland?

  • 22 January 2018
  • 10 reacties
  • 986 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik ondervind structurele problemen met mijn Sony Xperia z5 Premium in het buitenland. In Nederland geen probleem.

Ik woon een paar km van de Duitse grens en ben nogal eens in Duitslang. Het zelfde probleem doet zich voor als in ik Italië of Oostenrijk ben.

Zodra ik de grens over ben kan ik niet meer bellen. Hiervoor moet ik mijn Sony minimaal 1 keer herstarten en de nodige pauze tussen uitschakelen en inschakelen in acht nemen. Met een beetje geluk kan ik dan bellen. Gebeld worden levert SOMS geen problemen op maar bellen is een crime.

3g / 4g, vooral 4g doet het om een of andere manier nooit. Ik kan 4g netwerk providers in het buitenland kiezen tot ik een ons weeg maar "Ho maar". Kan er geen verbinding mee maken. Dus zodra ik de grens over ben heb geen Facebook, geen Whatsapp en geen mail meer. De instellingen voor buitenlands gebruik zijn door medewerkers van Simyo gecontroleerd, geruime tijd geleden en volgens mij staan ze nog steeds goed voor zover ik dat als niet techneut kan beoordelen. Dus zoek ik de problemen bij de sony xperia z5 premium. In Nederland geen enkel probleem zoals gezegd dus zoek ik de problemen bij de instellingen.

Is er iemand bekend met de instellingen van de sony xperia z5 premium bij buitenlands gebruik? Zo ja, kun je dan aangeven waarop ik moet letten en instellingen eventueel in- of uitschakelen.


Bij voorbaat mijn dank.
Mvg Hans
icon

Beste antwoord door Caspar 23 January 2018, 11:47

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Hans,

Ik denk dat de toestelhulp voor de Sony Xperia Z5 ook wel zal werken.

Let wel op dat het wachtwoord voor de APN zowel GPRS als gprs kan zijn.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi snjbro,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je met je Sony Xperia niet kan bellen in het buitenland. Dat is natuurlijk wel erg onhandig als je ook nog eens vaak in het buitenland bent!

Zoals franswon al zei, kan je het beste even de instellingen nalopen met behulp van onze toestelhulp pagina. Verder heb ik de instellingen voor het buitenland aan onze kant gereset, waarmee de instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel helemaal uit en aan.

Ik hoor graag van je of het heeft geholpen!

Groetjes,
Caspar

@franswon bedankt voor je hulp.
Reputatie 1
Badge
Hallo Frans,
Bedankt voor je reactie, heeft me op weg geholpen

Android versie
7.1.1

Gegevensroaming
ingeschakeld Nationaal en Internationaal

Toegangspunt was niet ingesteld dus toegevoegd
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord: gprs

Het ontbreken van deze gegevens zou dus de oorzaak dus wel eens geweest kunnen zijn. Je moet het allemaal maar weten.

Service Providers
Systeem blijft zoeken, zoeken, zoeken er komt soms geen eind aan.
Simyo 4g wordt uiteindelijk gevonden maar alles behalve met een indrukwekkende snelheid.

Binnenkort maar eens een keer weer over de grens wippen en testen.

Nogmaals mijn dank.

Met vriendelijke groet,😀
Hans
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Hans,

Werkt het, onverhoopt, toch niet in het buitenland wijzig dan het wachtwoord in GPRS. Bij sommige buitenlandse providers werkt het ene, bij andere het andere wachtwoord. Ik heb dit zelf in België meerdere malen ervaren en heb dus maar twee profielen aangemaakt, omdat je 4G hebt kan je ook de APN KPN4G.nl gebruiken met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Werkt bij mij perfect bij onze zuiderburen.
Reputatie 1
Badge
Hallo Frans,
Bedankt voor deze aanvullende informatie.

Ik maak er een document van en steek het bij me en zal zo nodig e.e.a. wijzigen en een tweede en misschien wel derde profiel aan maken.

👍🏻👍🏻👍🏻

Groet,
Hans
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie! Fijn dat Franswon je zo goed op weg heeft weten te helpen.

Laat je ons weten of deze tips een positieve verandering brengen? :)

Groetjes,
Els
Reputatie 1
Badge
Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie! Fijn dat Franswon je zo goed op weg heeft weten te helpen.

Laat je ons weten of deze tips een positieve verandering brengen? :)

Groetjes,
Els

👍🏻
Reputatie 1
Badge
Door omstandigheden gisteren voor het eerst in Duitsland geweest na aanmelding van mijn probleem en dus in de gelegenheid de Sony Xperia Z5 premium te testen met de instellingen die ik van Frans heb ontvangen.
  • Geen enkel probleem ondervonden tijdens bellen
  • Whatsapp permanent up-to-date
  • Facebook permanent up-to-date en upload van een image als een speer
  • Geen problemen bij internetverbinding.
  • Downloaden internet perfect.
  • Ik heb het niet gecontroleerd maar gezien de snelheid waarmee de up- en download plaatsvond ben ik er vanuit gegaan dat wel een 4G verbinding moet zijn geweest.
Nogmaals mijn dankt.
Groet, Hans
Reputatie 7
Badge +9
  • Ik heb het niet gecontroleerd maar gezien de snelheid waarmee de up- en download plaatsvond ben ik er vanuit gegaan dat wel een 4G verbinding moet zijn geweest.


Tijdens dataroamen ben je voor snelheid afhankelijk van de provider in het buitenland. Als het niet snel gaat kan Simyo daar meestal weinig aan doen. Bedankt voor de feedback en goed om te horen dat het probleem opgelost is!
Reputatie 6
Badge +5
Hi snjbro,

Hartstikke bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te lezen dat de instellingen van Frans hebben geholpen 🙂 Alles lijkt helemaal perfect te werken.

Bedankt voor je reactie, Groentjuh! En jij natuurlijk voor de tips, Franswon.

Groetjes,
Niels

Reageer