.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Simkaart niet in Indonesië?

  • 25 February 2019
  • 5 reacties
  • 568 Bekeken

Badge
Symyo word door geen een netwerk geaccepteerd hier in Indonesie grote netweken als telkomsel en indosat weigert samen met symyo kan alleen contact met nederland via whats app gr ernst
icon

Beste antwoord door Kevin 26 February 2019, 13:45

Bekijk originele reactie

5 reacties

Mag ik adviseren om een lokaal simkaartje aan te schaffen. Internetten in het buitenland met je Simyo aansluiting is 5 euro per 1 MB.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Ernesto54,

Welkom op het Simyo forum!

Wat lekker dat je in Indonesië bent! Wel balen natuurlijk dat je geen verbinding hebt. Ik heb meteen je nummer er even bij gepakt en ik zie dat je op Mijn Simyo de optie 'bellen in het buitenland' uit hebt staan. Dit is dus de reden dat je geen connectie krijgt met een buitenlands netwerk. Om dit aan te zetten ga je naar Mijn Simyo > instellingen > internet en bellen > bellen buitenland inschakelen.

Let op: Zorg er wel voor dat je de optie internet in het buitenland uit laat staan. Dit is namelijk erg duur. Mocht je wel willen internetten dan kun je zoals Ray al aangaf, het best lokaal een simkaart met data aanschaffen!

Laat het vooral even weten als je nog vragen hebt. In ieder geval nog een hele fijne tijd in Indonesië! ☀️

Groetjes,

Kevin
Badge
Ja bedankt nu snap ik het en Ray heb een simcard van telkomsel en voor iedereen die naar Indonesie gaat is niet makkelijk.meer je moet registreren met Indonesische id een toerist kan niet zo maar even een simkaart kopen kan je wel regelen met een lokaal gr uit Java
Bedankt voor je tip.

Ik ga in Juni naar Yogyakarta. Ik ken daar iemand die voor mij een lokaal simkaartje haalt.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ernesto54,

Fijn dat je het snapt! Goed om te weten dat je niet zomaar een simkaart kan kopen in Indonesië.

Gaaf dat jij die kant op gaat, Ray. Veel plezier alvast :)

Groetjes,
Niels

Reageer