.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Nederlandse simkaart niet in een vietnamese telefoon?

  • 11 January 2016
  • 1 reactie
  • 611 Bekeken

Ik ben op het moment in Vietnam en mijn telefoon uit Nederland is gesneuveld. Nu heb ik een telefoon gekocht hier (volgens de verkoper simlock-vrij), maar mijn Nederlandse simkaart werkt niet. Ik blijf de melding krijgen dat de simkaart is vergrendeld met een pincode en dat ik alleen noodoproepen kan doen.
Enig idee hoe ik mijn nederlandse nummer werkende kan krijgen op deze telefoon? Het gaat om een Huawei Y541-UO2.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Estelle 12 January 2016, 10:12

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +5
Hoi PatrickvdH,

Welkom bij Simyo en op het Simyo Forum! 🆒

Wat leuk dat je in Vietnam bent. Ik kan me goed voorstellen dat je er niet blij mee was dat je Nederlandse telefoon sneuvelde.

Op je aansluiting zie ik dat je te behouden nummer gisteren overgezet werd. Omdat je dit topic om 6:14 Nederlandse tijd gestart hebt, ben ik bang dat je geen bereik had door de portering. Ik ben benieuwd of je inmiddels wel weer kunt bellen. Als dit niet het geval is, kun je het beste met je telefoon langs de winkel waar je deze aangeschaft hebt. Ik heb namelijk geen idee wat de juiste instellingen voor een buitenlandse simkaart op jouw Vietnamese telefoon zijn 😞...

Laat je me even weten of je nu wel weer bereikbaar bent?

Groetjes,
Estelle

Reageer