.

Beantwoord

Waarom werkt mijn mobiele internet niet in Oostenrijk?

  • 21 July 2016
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik krijg mijn internet in Oostenrijk niet aan de praat en heb alle aanwijzingen in jullie handleiding gevolgd: vinkje 'Internet in buitenland' staat aan en roaming ook.

Tevens met portalmmm.nl en gebruikersnaam KPN en GPRS geprobeerd, maar daarmee werkt het ook niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?
icon

Beste antwoord door Caspar 22 July 2016, 14:42

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jivis,

Welkom op het forum.

Vervelend voor je dat je niet kunt internetten in Oostenrijk. Goed dat je je instellingen al hebt gecheckt. Zie hier welke APN instellingen je moet hebben voor jouw toestel.

Probeer eens handmatig een netwerk te zoeken. Probeer eerst het netwerk wat automatisch gekozen wordt door je toestel. Werkt deze niet, probeer dan handmatig een ander netwerk, net zolang totdat je er één hebt die werkt!

Lukt het zo?

Groetjes,
Caspar
Badge
Nee, dat heb ik al geprobeerd en werkt helaas niet. Welke provider ik ook selecteer (waarbij ik mijn telefoon ook steeds opnieuw start), hij blijft de melding geven dat ik niet aangemeld kan worden bij een mobiel netwerk.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jivis,

Wat jammer dat dit niet de oplossing is voor je!

Ik heb in jouw gegevens gekeken en zie hier toch nog een klein puntje staan wat problemen kan veroorzaken. Dit heeft te maken met hoe jouw simkaart op het netwerk staat. En je raad het al, dit is niet helemaal goed. Gelukkig kunnen wij dit handmatig rechtzetten. Uiteraard heb ik dit direct voor je in orde gemaakt. Ik wil je dan ook vragen om je telefoon nogmaals helemaal uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten.

Houd je ons weer op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Dankjewel Angela, hij doet het eindelijk!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jivis,

Kijk eens aan! Dat is goed nieuws 🙂 Fijn dat je dit nog even hebt laten weten. Er rest mij verder niets dan je veel plezier te wensen in het buitenland. Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het dan gerust even weten.

Groetjes,
Angela

Reageer