.

Beantwoord

Waarom werkt mijn mobiel internet in het buitenland niet?

  • 28 March 2017
  • 5 reacties
  • 213 Bekeken

Vorige week ben ik zowel in Frankrijk als in Belgie geweest. (Op verschillende dagen). Helaas werkte op beide dagen mobiel internet niet. Geen 2G/3G verbinding, ondanks dat data roaming AAN stond en mobiel internet in het buitenland bij instellingen ook AAN staat.

Jammergenoeg kan ik het nu heel lastig testen en de volgende keer in het buitenland werkt het waarschijnlijk weer niet. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Caspar 29 March 2017, 14:28

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi tomkooij,

Wat vervelend dat je internet in het buitenland niet werkt!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zag dat je instellingen wel goed stonden. Ik heb deze instellingen voor je gereset. Doe even je toestel uit om te kijken of het heeft geholpen.

Verder wil ik je adviseren om eens andere netwerken te zoeken en uit te proberen. Dit doe je via instellingen > mobiele netwerken.

Kun je dat eens uittesten en laten weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar

Kun je dat eens uittesten en laten weten of het heeft geholpen?


Hallo Caspar,
Bedankt voor je reactie.

Uittesten? Dat is nu precies mijn vraag/dillema: Ik kan het alleen maar testen in het buitenland en dan constateren dat het niet werkt.

Andere netwerken heb ik in Belgie geprobeerd: Geen verschil.

Als ik weer eens in het buitenland ben, dan zal ik mijn SIM uittesten in een ander toestel, zodat ik met zekerheid kan vaststellen dat het niet in mijn toestel zit.
Badge +7
Hoi tomkooij,

Ik snap dat het vervelend is. Helaas kunnen we je niet zo goed helpen met dit probleem als je niet in het buitenland bent.

Mijn collega Caspar heeft je instellingen op je simkaart weer goed gezet. Hopelijk kun je de volgende keer wel een internetverbinding in het buitenland maken. Als dit niet lukt, is het inderdaad heel verstandig om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw telefoon te doen. Zo kunnen we zien of het probleem ligt in de instellingen van je simkaart, of in de instellingen van je telefoon. Met deze informatie kunnen we je een stuk beter helpen.

Indien mogelijk, kun je het beste contact met ons opnemen op het moment dat je in het buitenland bent. Onze netwerkspecialisten kunnen op dat moment ook meteen je verbinding nakijken.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Hallo Simyo,

misschien kan ik het testen, want het lijkt hetzelfde probleem bij mij. zodra ik de grens over ga, gaat mijn telefoon op no service. Ben nu in Spanje, maar hetzeflde was in Zwitserland en Frankrijk. Ik heb mijn instellingen veranderd, mijn telefoon herstart, maar nog steeds geen service.

Graag jullie advies.

Veronique
Reputatie 6
Badge +7
Hoi veronique100,

Welkom op het Forum!

Aah, balen dat je geen netwerk hebt in het buitenland! Wel heel fijn dat je ons hebt benaderd, want nu kunnen wij het één en ander met je testen.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de opties 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - Buitenland' aanstaan. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk netwerk kunt verkrijgen in het buitenland, heb ik deze opties en je simkaart opnieuw ingesteld. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon voor tien minuutjes uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste instellingen op het netwerk.

Kun je hierna nog geen netwerk verkrijgen? Controleer dan of '(data)roaming' aanstaat op je telefoon. Hierna kun je via je telefoon handmatig op zoek naar een netwerk.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma

Reageer