.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet in het buitenland niet?

  • 18 April 2017
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

Was afgelopen maanden diverse malen in het (dichtbijzijnde) buitenland - België en Frankrijk. Mijn mobiele internet deed het helaas niet, op geen enkel moment.

Naar mijn weten staan alle instellingen zoals ze moeten staan; Internet in Nederland en Buitenland staan allebei aan, mijn telefoon accepteert data roaming. Heb op het forum gekeken voor veelvoorkomende problemen, maar helaas geen oplossing. Reactie wordt op prijs gesteld!
icon

Beste antwoord door Caspar 19 April 2017, 14:07

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi JanSteen,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat het niet lukte om te internetten in het buitenland. Ik heb even gekeken en ik zie dat je de juiste instellingen op je Mijn Simyo hebt. Toch heb ik de instellingen gereset en daarmee opnieuw op het netwerk aangemeld. Doe zelf even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Verder kan je proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren in je telefoon. Dit doe je bij de instellingen onder het kopje mobiel netwerk/aanbieder.

Ga je binnenkort weer naar het buitenland om het uit te testen?

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar, bedankt voor het snelle antwoord! Ik was daadwerkelijk in het buitenland afgelopen week, vandaar de late reactie. Helaas deed het mobiele internet het nog steeds niet... Zou het aan mijn telefoon kunnen liggen? Ik heb een Oneplus One, bij de instellingen van mobiel internet zag ik regelmatig een 3G/4G symbooltje staan. Maar in tegenstelling tot wat je dan zou verwachten... Geen internetverbinding.

Groet, Jan
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JanSteen,

Hm, dat is apart! Het zou dan netjes moeten werken. Je geeft aan dat je 4G hebt zien staan. Heb je in jouw telefoon de mogelijkheid om alleen 3G te selecteren? In sommige gevallen wil het nog wel eens problemen geven als je op 4G aangemeld bent in het buitenland. Wij zoeken hier voorbeelden van zodat we dit verder kunnen onderzoeken. Ik ben verder erg benieuwd welke APN, ofwel toegangspoort, er in jouw internetinstellingen vermeld staat? Ik hoor het graag van je.

Laat je het weten?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Er staan allerlei APNs vermeld - welke wil je precies weten? Ik ben momenteel niet in het buitenland, dus ik weet niet hoe relevant het nu is. Ik zal 4G eerstvolgende keer uitschakelen en kijken of het wel werkt!

Groet, Jan
Je hebt een Android 4.2.2 toestel. Je zou kunnen kijken naar instellingen een toestel met een dergelijke specs maar hou je het eenvoudig zouden deze algemene instellingen moeten voldoen in zowel NL als, normaal gesproken, buitenland dat jij bezocht hebt. Ja, roaming is daarbij noodzakelijk. Handmatig netwerk selecteren kan aldaar helpen en ook vliegtuigstand aan en weer uit.
Beste Friesian,

Bedankt, ik ga het proberen!

Groet, Jan
Reputatie 7
Badge +10
Hi JanSteen,

Ik ben benieuwd 🙂 Hou je ons op de hoogte?

@ Friesian, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer