.

Beantwoord

Waarom werkt het internet niet in Roemenië?

  • 20 July 2016
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

Roaming werkte eerder dit jaar in Spanje prima met een Samsung Galaxy S4. Op dit moment werkt roaming niet met zelfde sim in Roemenië met Samsung Galaxy S6.

Instellingen zijn niet aangepast, dus de standaard instellingen van Simyo zijn in gebruik. Nog de WCDMA only modus getest inclusief opnieuw opstarten, maar dat leverde ook geen internetverbinding op.

Waar zou ik een mogelijke oplossing kunnen vinden?
icon

Beste antwoord door Ilias 21 July 2016, 12:21

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Heb je al eens handmatig een netwerk/provider gekozen?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Verste,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet in Roemenië! Dit moeten we direct oplossen!

Ik heb meteen een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Een eventuele storing tussen je simkaart en het netwerk wordt dan opgelost. Als je jouw toestel voor tien minuten uitschakelt en dan weer aanzet, verwacht ik dat het probleem is opgelost.

Lost dit het probleem niet op, dan raad ik je aan om een kruistest uit te voeren. Plaats jouw simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel. Kun je dan kijken wat het resultaat is van de kruistest en dit terugkoppelen.

RicoK is ook met een goed idee gekomen, namelijk het handmatig selecteren van een netwerk. Kun je schakelen eens tussen meerdere aanbieders/netwerken en kijken wat het resultaat daarvan is?

Dankjewel, RicoK!!!

Groetjes,
Ilias
Hallo Ilias en Rico, jullie voorstellen heb ik meerdere keren geprobeerd, maar bood geen oplossing. Gisteren werkte het opeens wel, zonder dat ik iets heb gedaan. Omdat het vandaag ook werkt, ga ik er vanuit dat het blijvend zal werken. Dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Verste,

Wat vreemd dat het nu ineens wel werkte! We hebben wat goede vibes jouw kant op gestuurd 😉 Ik hoop dat de verbinding ook gisteren stabiel is gebleven. Als we toch nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer