Ik heb nog steeds geen internet in het buitenland, en ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb een Samsung Galaxy S2. Met een besturingsprogramma Android 6. Dit heb ik al gedaan:
- Simyo heeft een reset van mijn simkaart uitgevoerd (althans, dat neem ik aan, ik heb geen melding gehad toen ik mijn telefoon na 5 minuten weer aanzette).
- Op 'mijn Simyo' heb ik internet en bellen in het buitenland aanstaan.
- Op verzoek van de Simyo moderater mijn APN gewist en een nieuwe ingesteld met behulp van Simyo klantenservice. Naam: Mobiel Internet / APN: portalmmm.nl / Gebruikersnaam: KPN / Wachtwoord: GPRS (Is it nou kleine of grote letters???) / Verificatietype: geen / MCC: 204 / MNC: 08. Moet ik nou bij Poort iets invullen? 5080? Vorige keer in Nederland toe ik hetzelfde probleem had wist de klantenservice precies wat ik moest invullen en werkte het prima.
- Ik heb een kruistest uitgevoerd. Met een andere simkaart in mijn telefoon doet het internet het wel. Dus de instellingen in mijn telefoon zijn goed. Ik heb alleen niet mijn simkaart in een andere telefoon kunnen stoppen omdat ik hem dan moet verknippen en hij niet meer bruikbaar is in mijn eigen telefoon.
- Ik kan geen ander netwerk kiezen, hij blijft zoeken. Ik kan wel bellen en zit op SFR de meeste tijd (ik zit in Frankrijk). kan dat een probleem zijn?
Mvg,
Elza
Beste antwoord door Niels
Bekijk originele reactie