.

Beantwoord

Waarom werkt internet in het buitenland niet?

  • 7 September 2016
  • 26 reacties
  • 652 Bekeken

Hallo,

Ik zit op dit moment in Italië en wou graag gebruik maken van internet middels roaming.

Inmiddels heb ik drie keer contact gehad met de helpdesk, maar ik kom geen steek verder. Er zou een reset zijn uitgevoerd, iets zou naar 3g zijn gezet, ik heb APN aanpassingen gedaan...

Wellicht dat het forum mij nog een uitkomst biedt.
Toestel waar ik gebruik van maak is LG Nexus 5X

Groet,
Jos
icon

Beste antwoord door Ilias 8 September 2016, 11:21

Bekijk originele reactie

26 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Josser,

Als je Prepaid hebt is er geen mogelijkheid bij Simyo om in het buitenland te internetten
er zijn een paar dingen die je moet checken:
Ik ga uit van Android.

1. Staat internet in het buitenland aan op MIjn simyo>Instellingen>netwerkinstellingen.

2. staat roaming aan op je mobiel (Android) dat kan je zien door Instellingen>meer>mobiele netwerken>gegevensroaming zet dit aan.

Daarnaast raad ik je wel aan om een app te downloaden die je data gebruik beheerd zoals DataEye of Opera Max.

Groet Paul.
Hoi Paul, ik heb geen prepaid.

1. Staat aan.
2. Staat aan.
Reputatie 5
Badge +6
Hey Josser88,

dan is het enige wat ik je nog niet expliciet heb laten checken apn instellingen. Ik weet niet of je de goede hebt gekregen.
Zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149
voor de uitleg.

Groet Paul.
Hoi Paul,

Die APN instellingen heb ik zojuist ook (weer) geprobeerd, maar die lijken ook niet te werken voor mij.

Groet,
Jos
Als je internet via Simyo wel werkt in Nederland staan je APN instellingen correct.

Vraag 1: Kun je wel bellen met het toestel?

Vraag: 2 Kun je eens proberen handmatig een netwerk te selecteren.
In Nederland werkte het prima.

1. Ja want heb drie keer met simyo gebeld.
2. Verschillende netwerken geprobeerd
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Josser88,

Welkom op 't Simyo Forum!

Hahaha, ik moet lachen door de wijze waarop er wordt gevraagd en wordt geantwoord. Ik zal op dezelfde voet verder gaan.

Vervelend dat je niet kunt internetten in Italië! Ik zie dat je bijna alles al hebt geprobeerd. Hierbij nog twee tips..

1. Ik heb een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Dit houdt in dat je simkaart opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en dan weer aanzetten? Ik verwacht dat dit het probleem zal verhelpen.

2. Als het bovenstaande niet heeft geholpen, kun je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel? Dan kunnen wij weten of het ligt aan de simkaart of aan het toestel.

3. Laat je weten wat het resultaat is geweest van de de bovenstaande verzoeken?

Ik kijk uit naar je reactie.

Raytje en PaulH, enorm bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,

Dan ga ik ook op dezelfde voet maar verder. Dat bevalt prima, haha

1. Volgens mij was dit ook al uitgevoerd. Heeft alsnog niet geholpen.

2. Heb mijn sim in ander toestel gedaan en roaming ingeschakeld, maar dat lukte nog steeds niet.

Van mijn kant leg ik mij er bij neer. Krijg niet de indruk dat het gaat lukken.

Bedankt voor alle hulp in ieder geval.

Groet,
Jos
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Josser88,

1. Jammer dat het niet geholpen heeft.
2. Kun je nogmaals even je toestel uit en aan doen? Ik heb nu namelijk je internet zelf gereset.
3. Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Caspar
Hier in Griekenland exact dezelfde problemen. Alles geprobeerd zoals eerder aangegeven. Niets helpt. Telefoon is LG G4.
Nee, het werkt nog steeds niet. Gelukkig ben ik niet alleen zo te lezen
Misschien een LG-probleempje?
Nee, want heb simkaart ook in samsung geprobeerd... Toen werkte die ook niet 😞
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Josser88,

Aahh, wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Ik heb nog even wat gesleuteld in je instellingen. Wil je wederom je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Ik hoop dat het dan wel gewoon werkt!

Hou je me op de hoogte?

@ Abraxas: Welkom op het Simyo Forum! Voor jou heb ik ook het één en ander aangepast. Wil jij ook je toestel uitzetten en dan weer aan doen? Hopelijk kun jij dan ook weer het web op, in Griekenland.

Geniet van jullie vakantiebestemmingen! 🙂

Groetjes,
Jihane
Helaas: "Data roaming onbeschikbaar"...
Hoi Jihane,

Ongelooflijk maar waar. Hij doet het nu. Helaas zit het leeuwendeel van mijn vakantie er al op, maar bedankt voor het werkend maken!

Hopelijk gaat het ook snel werken voor Abraxas.

Groet,
Jos
Gefeliciteerd, Josser88! Nu ik nog...
Eb toen deed die het weer niet... Alleen mijn eerste test deed het dus... Toen ik het echt wou gebruiken, liet die me weer in de steek
Reputatie 5
Badge +9
Hoi abraxas,

Wat vervelend dat het nog niet werkt. Ik heb het in jouw geval doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan de instellingen voor je goed zetten. Zodra ik meer weet, laat ik het gelijk aan je horen!

Groetjes,
Caspar
Ik heb precies hetzelfde probleem in Duitsland. Geen Internet en alles staat aan. Heel irritant. Ik heb Samsung A3. Hopelijk gaat simyo hier wat aan doen. Zoveel klachten met zoveel verschillende telefoons kan geen toeval zijn. Probleem bij simyo.
En nu werkt het ineens wel. Ben benieuwd wat de techneuten gedaan hebben... Jammer alleen dat ik vandaag weer naar NL ga. Evengoed bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Abraxas, Josser88 en Sammy G,

@ Abraxas: Fijn dat het uiteindelijk wel gewerkt heeft! 🙂 Inderdaad jammer dat het pas tegen het einde van je vakantie gebeurd is. Laat je het weten als je in de toekomst nog ergens tegenaan loopt?

@ Josser88: Nee! Wat vervelend, zeg! 😞 Hoe staat het er nu mee? Ik heb voor de zekerheid nogmaals je aansluiting van het netwerk af gehaald en 'm opnieuw aangemeld. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Werkt het nu wel?

@ SammyG: Het is echt balen dat je internet het niet doet in Duitsland! Ik heb meteen een reset voor je uitgevoerd. Wil jij ook je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Anders wil ik je vragen om de Toestelhulp tool raad te plegen. Daar vind je visuele instructies! Als je op die pagina jouw toestel selecteert en vervolgens klikt op 'Internet', dan kun je al je benodigde internetinstellingen nachecken. Als ook dat niet lijkt te werken, dan wil ik je adviseren om je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Wat komt daaruit rollen? Met die informatie kunnen we dan gerichter een oplossing vinden!

Houden jullie me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge +2
Hallo,

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben in Spanje. Voor zover ik kan controleren staat alles juist ingesteld, maar ik kan niet mobiel internetten.

Zouden jullie eens kunnen kijken?

Grt, Peter
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PeterW,

Wat vervelend dat je geen internet hebt in Spanje. Ik zie dat de internet optie op je Mijn Simyo aanstaat. Probeer even heel simpel je toestel uit en aan te doen. Werkt het niet, kijk dan even of de instellingen van je toestel goed staan. Dit kan je hier zien.

Verder kan je proberen om andere netwerken te selecteren. Heb je dit al geprobeerd? Je kunt elk beschikbaar netwerk proberen.

Laat je me weten of je nu wel internet hebt?

Groetjes,
Caspar
Badge +2
Hallo Caspar,

Het bleek dat ik niet de juiste APN-instelling had, ook al kon ik wel gewoon internetten in NL. Nu werkt het wel! Dank je wel voor je reactie!

Grt, Peter.

Reageer