.

Beantwoord

Waarom werkt het internet in het buitenland niet?

  • 10 August 2018
  • 62 reacties
  • 10115 Bekeken

Badge
Zit in Spanje maar mijn 4G werkt niet, heb al mijn instellingen op Simyo goed staan, en ook op mijn telefoon staat roaming aan. Handmatig gezocht naar providers, maar niets helpt. Mijn man en dochter hebben ook Simyo, en die hebben wel 4G. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Ray 11 August 2018, 11:49

Bekijk originele reactie

62 reacties

Badge
@Els
Super bedankt, ik heb weer 4G.

Nogmaals iedereen bedankt die me zondag heeft geholpen.
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig is het opgelost. Veel plezier met je internet in het buitenland.
Kun je een printscreen plaatsen van je apn instellingen?
Badge

Hoi RamonG,


Goed dat je contact opneemt! Ik heb de simkaart een reset gegeven, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden en laten weten of het geholpen heeft?

 

Groetjes,

Daisy

Gelukt! Bedankt voor de hulp! 

Hoi @MaxPeters2003 - Max.

Bij een reset van de simkaart gaan geen gegevens verloren. Jouw aansluiting, je simkaart wordt opnieuw op het netwerk geplaatst als het ware. Je krijgt nog meer te horen van @Seren of @Nihad de moderator, medewerker van Simyo Maar een reset heeft alleen zin als je daadwerkelijk in het buitenland bent en problemen ondervindt.

Hoi @Kerkhos

Vervelend dat het niet wilt lukken.

Hieronder een algemene checklist, loop die even na.

Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +6
Beste Ray,

Ik heb dit allemaal al gedaan, maar tevergeefs nog steeds geen 4G. Het vreemde is, mijn man en dochter hebben gewoon 4G, hebben ook Simyo.

Wat is er uit de kruistest gekomen?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Kerkhos,

Heb je wel internet over 3G of helemaal niet?
Als je wel internet hebt controleer dan of je toestel geschikt is voor 4G en of 4G ingeschakeld staat.

Succes.
Dat bedoeld hij ja, ieder afzonderlijk gebruikt.

Als alle adviezen die zijn gegeven niet helpen zal een reset van internet buitenland door de moderator nodig zijn.

De reactie van hem/haar volgt nog, waarschijnlijk morgen, misschien vandaag.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Kerkhos,

Namens Els hartstikke graag gedaan! Fijn om te lezen dat alles het weer doet, fijne vakantie nog 🙂 Jij nog bedankt voor je reactie, franswon.

Groetjes,
Niels

Hoi,

ik heb de stappen zoals hier genoemd ook door gelopen maar helaas heeft het niet gewerkt..…

Zou u voor mij ook de simkaart kunnen resetten? 

MVG

Reputatie 7
Badge +6

Hi Lotte.0999,

 

Welkom op ons forum! 

 

Fijn dat het is gelukt om alle stappen door te nemen. Ik heb zojuist de netwerkinstellingen op jouw aansluiting een reset gegeven! Schakel jij het betreffende toestel voor 15 minuten uit? 

Dan hoop ik dat de reset het gewenste resultaat heeft! Zo niet, dan mag je dat natuurlijk laten weten en zoeken wij met je mee naar een oplossing. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Mijn internet buitenland werkt ook niet, ook niet nadat ik de bovenstaande tips heb opgevolgd. Zouden mijn Sim instellingen ook kunnen worden gereset? Gr Bert

Reputatie 7
Badge +6

Hi Specbert, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Zojuist heb ik de instellingen voor je gereset! Laat je weten of het heeft gewerkt? 

 

Als het niet werkt zou ik ook graag van je horen precies welke van de bovenstaande tips je hebt opgevolgd. Dan kan ik verder met je meedenken namelijk! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Hi Tessanne,

bedankt voor de reset. Het internet werkt weer!

Gr Bert

Hallo Simyo,

 

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven genoemd is. Zouden jullie ook mijn instellingen kunnen resetten?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Bert, 

Fijn om te horen dat je internet het weer doet!

Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan weet je ons te vinden 😊

Groetjes,
Bas

Reputatie 7
Badge +6

Hi Antoine1007, 

 

Welkom op het Simyo Forum. 

 

De aansluiting is gereset, laat je nog even weten of dat heeft geholpen? Anders denk ik graag nog even verder met je mee! :blush:

 

Groetjes, 

Tessanne 

Hallo, 

ik heb de stappen die hierboven benoemd staan gevolgd maar nog altijd geen internet in het buitenland. Ik zie dat voor sommige mensen het resetten van hun simkaart het probleem oplost, zou dit ook voor mijn simkaart gedaan worden?

 

Vriendelijke groet,

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Matthijs, 

Welkom op ons forum!

Ik heb je simkaart gelijk even een reset gegeven. Kun jij je toestel tien minuten uitschakelen en daarna weer aanzetten? Hopelijk werkt alles dan weer zoals het hoort.

Laat je ons weten of de reset geholpen heeft?

Groetjes,
Bas

Badge

Goedemiddag,

 

Ik heb hetzelfde probleem als Specbert. Zouden ook mijn instellingeneen reset kunnen krijgen?

Alvast bedankt! 

Hoi Matthijs, 

Welkom op ons forum!

Ik heb je simkaart gelijk even een reset gegeven. Kun jij je toestel tien minuten uitschakelen en daarna weer aanzetten? Hopelijk werkt alles dan weer zoals het hoort.

Laat je ons weten of de reset geholpen heeft?

Groetjes,
Bas

Hallo Bas,

Jammer genoeg heeft het niet geholpen.. 

Ik kan bellen en smse maar internet wilt het maar niet doen. De stappen hierboven heb ik allemaal gevolgd en roaming staat aan maar zonder succes. 

Op het scherm kan je rechtsboven zien dat mijn mobiel bereik heeft maar er staat een R in het symbool (foto).

Mijn simkaart is volgens mij aan de oude kant en voorheen was het hebben van internet in het buitenland niet nodig voor mij. Pas de laatste tijd is het hebben van internet toch wel handig. 

Vandaag ben ik weer terug in NL dus uittesten zal voorlopig niet gaan.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RamonG,


Goed dat je contact opneemt! Ik heb de simkaart een reset gegeven, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden en laten weten of het geholpen heeft?

 

Groetjes,

Daisy

Beste mensen van simyo,

Net zoals Matthijs heb ik alle voorgaande stappen doorgelopen, maar wil internet in het buitenland nog steeds niet lukken. 

Zou het bij mij ook geprobeerd kunnen worden om de simkaart te resetten, mits daar geen gegevens bij verloren raken?

Ik zit t/m 8 mei in Parijs en ga deze zomer ook naar België voor 2 weken dus zou het graag deze paar komende dagen verholpen hebben zodat ik er in de zomer helemaal geen last van heb. 

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Max Peters

Reageer