.

Beantwoord

Waarom werkt het internet in het buitenland niet?

  • 10 August 2018
  • 62 reacties
  • 10056 Bekeken

Badge
Zit in Spanje maar mijn 4G werkt niet, heb al mijn instellingen op Simyo goed staan, en ook op mijn telefoon staat roaming aan. Handmatig gezocht naar providers, maar niets helpt. Mijn man en dochter hebben ook Simyo, en die hebben wel 4G. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Ray 11 August 2018, 11:49

Bekijk originele reactie

62 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @VMeur,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het niet lukt om te bellen in het buitenland! Zou je kunnen proberen om handmatig een netwerk te selecteren? Ook heb ik even een reset uitgevoerd op de simkaart zodat enige blokkades worden opgeheven en de simkaart zich opnieuw aan kan melden op het netwerk. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen nadat je dit bericht hebt gelezen? 

Ik hoor graag of het hierna weer lukt met bellen 😊.

Groetjes,
Amy

Ook hier het probleem dat ik niet kan bellen en internetten in het buitenland.

Op de website staat bellen in het buitenland aan maar hij vind geen enkel netwerk..

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Mmmmmarije,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat onderstaande stappen je niet hebben geholpen.

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw telefoonnummer en gegevens? Dan help ik je daar verder. 

Groetjes,
Seren

 

Oeps, ik plaatste twee keer hetzelfde. 

Hallo, 

ik heb de stappen die hierboven benoemd staan gevolgd maar nog altijd geen internet in het buitenland. Ik zie dat voor sommige mensen het resetten van hun simkaart het probleem oplost, zou dit ook voor mijn simkaart gedaan worden?

Groetjes, Marije

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @MaxPeters2003,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je internet niet werkt in het buitenland… Zoals @Friesian aangeeft gaan er geen gegevens verloren bij het resetten van je simkaart. Je simkaart word gewoon opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Dan kan ik je daar verder helpen met het werkend krijgen van je internet 😊. 

Groetjes,
Seren 

Hoi @MaxPeters2003 - Max.

Bij een reset van de simkaart gaan geen gegevens verloren. Jouw aansluiting, je simkaart wordt opnieuw op het netwerk geplaatst als het ware. Je krijgt nog meer te horen van @Seren of @Nihad de moderator, medewerker van Simyo Maar een reset heeft alleen zin als je daadwerkelijk in het buitenland bent en problemen ondervindt.

Beste mensen van simyo,

Net zoals Matthijs heb ik alle voorgaande stappen doorgelopen, maar wil internet in het buitenland nog steeds niet lukken. 

Zou het bij mij ook geprobeerd kunnen worden om de simkaart te resetten, mits daar geen gegevens bij verloren raken?

Ik zit t/m 8 mei in Parijs en ga deze zomer ook naar België voor 2 weken dus zou het graag deze paar komende dagen verholpen hebben zodat ik er in de zomer helemaal geen last van heb. 

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Max Peters

Reputatie 6
Badge +6

 

Hoi Matthijs, 

Graag gedaan hoor!

Controleer in ieder geval alvast even of je de volgende instellingen in je toestel hebt staan: 

Naam: mobiel internet
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Geen
Type toegangspunt: default,supl intypen of 'Internet' aanvinken

Mocht je de volgende keer onverhoopt weer geen internetverbinding hebben in het buitenland, neem dan even contact met ons op via WhatsApp of via onze chat! Dat is namelijk de snelste manier om geholpen te worden 😇

Voor nu een fijne dag nog!

Groetjes,
Bas

Hoi Bas, 

Toch bedankt voor jou hulp. 

Ik heb een oneplus 6t, deze staat jammer genoeg niet tussen de lijst met merken als ik jou link open. Binnen ons gezin hebben wij meer oneplus telefoons die ook simyo sim only hebben waarbij hun wel het internet werkt in het buitenland. 

Zodra ik weer in het buitenland ben zal ik het opnieuw proberen. Dan zal ik ook opnieuw contact met jullie opnemen.

Nogmaals, heel erg bedankt! 

Groetjes

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Matthijs, 

Jammer om te horen dat de reset niet geholpen heeft!

Om dit probleem op te kunnen lossen is het wel belangrijk dat je in het buitenland bent. We zullen hier de volgende keer dus mee verder moeten gaan!

Wat heb je precies voor toestel? Wellicht is het handig om alle instellingen alvast even na te kijken voor de volgende keer. Je kunt daarvoor gebruikmaken van onze Toestelhulp

Heb je op dit moment nog vragen of opmerkingen? Reageer dan even op dit bericht. 

Groetjes,
Bas

Hoi Matthijs, 

Welkom op ons forum!

Ik heb je simkaart gelijk even een reset gegeven. Kun jij je toestel tien minuten uitschakelen en daarna weer aanzetten? Hopelijk werkt alles dan weer zoals het hoort.

Laat je ons weten of de reset geholpen heeft?

Groetjes,
Bas

Hallo Bas,

Jammer genoeg heeft het niet geholpen.. 

Ik kan bellen en smse maar internet wilt het maar niet doen. De stappen hierboven heb ik allemaal gevolgd en roaming staat aan maar zonder succes. 

Op het scherm kan je rechtsboven zien dat mijn mobiel bereik heeft maar er staat een R in het symbool (foto).

Mijn simkaart is volgens mij aan de oude kant en voorheen was het hebben van internet in het buitenland niet nodig voor mij. Pas de laatste tijd is het hebben van internet toch wel handig. 

Vandaag ben ik weer terug in NL dus uittesten zal voorlopig niet gaan.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Matthijs, 

Welkom op ons forum!

Ik heb je simkaart gelijk even een reset gegeven. Kun jij je toestel tien minuten uitschakelen en daarna weer aanzetten? Hopelijk werkt alles dan weer zoals het hoort.

Laat je ons weten of de reset geholpen heeft?

Groetjes,
Bas

Hallo, 

ik heb de stappen die hierboven benoemd staan gevolgd maar nog altijd geen internet in het buitenland. Ik zie dat voor sommige mensen het resetten van hun simkaart het probleem oplost, zou dit ook voor mijn simkaart gedaan worden?

 

Vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +6

Hi Lotte.0999,

 

Welkom op ons forum! 

 

Fijn dat het is gelukt om alle stappen door te nemen. Ik heb zojuist de netwerkinstellingen op jouw aansluiting een reset gegeven! Schakel jij het betreffende toestel voor 15 minuten uit? 

Dan hoop ik dat de reset het gewenste resultaat heeft! Zo niet, dan mag je dat natuurlijk laten weten en zoeken wij met je mee naar een oplossing. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Hoi,

ik heb de stappen zoals hier genoemd ook door gelopen maar helaas heeft het niet gewerkt..…

Zou u voor mij ook de simkaart kunnen resetten? 

MVG

Reputatie 7
Badge +6

Hi Antoine1007, 

 

Welkom op het Simyo Forum. 

 

De aansluiting is gereset, laat je nog even weten of dat heeft geholpen? Anders denk ik graag nog even verder met je mee! :blush:

 

Groetjes, 

Tessanne 

Hallo Simyo,

 

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven genoemd is. Zouden jullie ook mijn instellingen kunnen resetten?

Reputatie 7
Badge +6

Hi Jeroen, 

 

Bedankt voor je bericht. Zojuist heb ik de netwerk instellingen gereset, kun jij je toestel even 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden en hier laten weten of het geholpen heeft? Fingers crossed!

 

Groetjes,

Tessanne 

Hallo Simyo,

 

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven genoemd is. Zouden jullie ook mijn instellingen kunnen resetten?

 

Badge

Hoi RamonG,


Goed dat je contact opneemt! Ik heb de simkaart een reset gegeven, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden en laten weten of het geholpen heeft?

 

Groetjes,

Daisy

Gelukt! Bedankt voor de hulp! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi RamonG,


Goed dat je contact opneemt! Ik heb de simkaart een reset gegeven, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden en laten weten of het geholpen heeft?

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Goedemiddag,

 

Ik heb hetzelfde probleem als Specbert. Zouden ook mijn instellingeneen reset kunnen krijgen?

Alvast bedankt! 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Bert, 

Fijn om te horen dat je internet het weer doet!

Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan weet je ons te vinden 😊

Groetjes,
Bas

Reageer