.

Beantwoord

Waarom werkt 4G niet in het buitenland?

  • 29 June 2018
  • 6 reacties
  • 1000 Bekeken

Ik heb een Oneplus 3 en een sim only abonnement. In het buitenland (maakt niet uit waar) werkt 4G verbinding niet. Kan iemand mij hier verder mee helpen ?
icon

Beste antwoord door Els 2 July 2018, 12:39

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jolette,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je in het buitenland problemen hebt met je internetverbinding.

Als ik je aansluiting erbij pak, zie ik geen blokkades staan. De opties voor bellen in en naar het buitenland en internetten in het buitenland staan aan. Zou je, om je telefoon opnieuw te laten verbinden met het netwerk, je toestel voor ten minste tien minuten willen uitschakelen? Lukt het hierna om wel een internetverbinding op te starten?

Naast de instellingen op je netwerk, is het belangrijk dat je telefoon goed staat ingesteld. Via de instellingen van het mobiele netwerk in je telefoon kun je de toegangspunt opnieuw instellen. Dit zijn de juiste instellingen:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Staat jouw toegangspunt niet op deze manier ingesteld? Pas deze dan aan naar bovenstaande gegevens.

Kun je hierna nog niet internetten? Dan kan het zijn dat je telefoon automatisch is verbonden met een netwerk dat geen goede dekking biedt voor mobiel internet. Laat je telefoon in dat geval handmatig zoeken naar beschikbare netwerken en selecteer een van de netwerken die je telefoon kan vinden. Lukt het via een ander netwerk wel om gebruik te maken van een internetverbinding?

Houd je me op de hoogte?

Groetjes,
Els
Dag Els, bedankt voor je reactie. Ik zit volgende maand weer in het buitenland, dus dan ga ik met je suggesties aan de slag. Ik hou je op de hoogte. Gr. Jolette
Reputatie 4
Badge +3
Graag gedaan namens Els, Jolette!

Wij horen het graag van je of het internet werkt in het buitenland!

Groetjes,
Ashweeta
Dames, ik ben terug uit het buitenland en helaas, het is niet gelukt.
Ik heb de instructies van Els tot op de letter gevolgd, maar het mocht niet baten.
Nog meer suggesties ?

Groeten,
Jolette
Probeer eens GPRS ipv met kleine letters.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Jolette,

Hopelijk heb je ondanks de internetproblemen genoten van je vakantie. 🙂

Ik zou je hetzelfde willen aanraden als Ray. Als dat nog niet helpt kun je een andere instelling bij APN proberen: portalmmm.nl

Ben je binnenkort weer in het buitenland en werkt het niet? Neem dan vanuit het buitenland even contact met ons op via het Forum wanneer je wifi hebt. Het is in Nederland immers lastig om te testen of en hoe en wat er werkt qua instellingen.

Dank voor het meedenken Ray!

Groetjes,
Thomas

Reageer