.

Beantwoord

Waarom was mijn internetverbinding in Duitsland traag?

  • 12 July 2017
  • 6 reacties
  • 831 Bekeken

Badge
We waren in Cochem (duitsland) en hadden daar een bijzonder slechte en langzame internet verbinding, klopt dat?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 12 July 2017, 11:30

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Daar heeft Simyo geen invloed op. Je maakt in Duitsland gebruik van een netwerk van een andere provider. Het zou kunnen dat die provider daar niet zo'n goede dekking had.
Reputatie 5
Badge +6
Hey Siep,
toevallig gaan we vaak op vakantie naar de moezel, wij dan naar ediger-eller maar zover ik weet is het best afwisselenend.
Kijk op https://www.vodafone.de/hilfe/netzabdeckung.html er is bijna overal wel 2g soms 3g en op een paar plaatsen 4g. Ik weet niet wat je slecht en langzaam noemt maar als jij 2g als langzaam ervaart dan klopt het.
Dit komt echter overal met hoogteverschillen voor de Moezel is ook met berachtig terrein.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Siep,

Wat jammer dat je internetverbinding zo traag was in Cochem! Wat Paul en Groentjuh zeggen klopt volledig. Je krijgt vanuit Simyo de mogelijkheid om te internetten. Je kunt dat zien als metaforische poorten die opengezet worden. Daarna hangt het af van het netwerk waarmee je verbonden bent,

Toch heb ik voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je buitenlandse internetoptie. Daarmee worden de instellingen op netwerkniveau vernieuwd. Wil jij nog even je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Laat je me weten hoe het gaat als je weer in het buitenland bent?

Ook is het raadzaam om andere netwerken te proberen in het buitenland. Je kunt dat doen door op je toestel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar kun je dan uitvinken dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je handmatig kunt zoeken. Je mag dan elk netwerk selecteren totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je me weten of deze tips helpen?

@ Groentjuh en PaulH, dank voor het meedenken mannen!

Groetjes,
Jihane

Ben al zo vaak in Cochem geweest en het internet is een drama daar.

Waarom plaatsen ze er niet een paar masten bij ?

En dit in 2020 !!

Reputatie 7
Badge +6

Goed plan aangezien jij er vaak komt misschien kun je wat regelen😉

Reputatie 7
Badge +6

Hé Hondasc38,

 

Inderdaad super vervelend als je er vaker komt, jammer genoeg hebben wij hier geen invloed op. Anders had ik er graag voor je aan wat willen doen!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer