.

Beantwoord

Waarom valt bellen naar EU-land toch buiten bundel?

  • 13 December 2018
  • 5 reacties
  • 414 Bekeken

Badge
Simyo schrijft (https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/bellen-in-en-naar-het-buitenland-sim-only-101): "Binnen de EU (zone 1) bel, sms internet je vanuit je bundel. Net zoals je gewend bent in Nederland. Je kunt daarom gerust bellen zonder extra kosten.". Hierin lees ik dat ik zonder extra kosten naar een ander land binnen de EU kan bellen. Achteraf blijkt echter dat dit toch buiten de bundel worden gerekend!
Van NL naar Duitsland is binnen de EU, en volgens de geciteerde tekst is dit zonder extra kosten. Als blijkt dat dit niet zo is, is de tekst misleidend. Daar is geen ander woord voor. Graag tekst aanpassen en mijn gesprek naar buitenland niet apart in rekening brengen.
icon

Beste antwoord door Kevin 14 December 2018, 16:39

Bekijk originele reactie

5 reacties

Beste Diem.

Simyo schrijft op de door jou aangegeven pagina..

  • Binnen de EU (zone 1) bel, sms internet je vanuit je bundel. Net zoals je gewend bent in Nederland. Je kunt daarom gerust bellen zonder extra kosten. Wil je meer weten over het gebruik van je bundels in de EU? We leggen hier alles uit.
  • Bellen vanuit Nederland
  • Het tarief voor bellen vanuit Nederland naar een ander EU-land is 23 cent per minuut. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt namelijk niet onder roamen. Dat komt omdat je het telefoonnetwerk van je eigen provider gebruikt.

Ik zie geen misleiden. Ik zie niet in dat de tekst aangepast moet worden als je goed (volledig) citeert.

In principe heb je de kosten gemaakt, als gebruiker ben je verantwoordelijk net als ieder ander. (werkpaerdjuh 😉)
Badge
Elk gedeelte van de tekst zou correct moeten zijn. Maar tekst van eerste bullet is onwaar.
Wat is er dan volgens jou onwaar in de eerste bullet, zoals jij het noemt? Zie jij bijvoorbeeld Nederland vermeld in zone 1?

Binnen de EU (zone 1) bel, sms internet je vanuit je bundel. Net zoals je gewend bent in Nederland.

**Edit**
Bij nader inzien, wat betreft het eerste bullet heb je gelijk ! Maar.... wederom.

  • Bellen vanuit Nederland
  • Het tarief voor bellen vanuit Nederland naar een ander EU-land is 23 cent per minuut. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt namelijk niet onder roamen. Dat komt omdat je het telefoonnetwerk van je eigen provider gebruikt.
Achteraf blijkt echter dat dit toch buiten de bundel worden gerekend!



Er staat duidelijk op de zelfde pagina dat bellen naar een ander EU land niet onder het roamen valt en daarom 23 cent per minuut kost.

Dus achteraf gaat hier niet op ben ik van mening. Je citeert alleen het gedeelte voor als je in een ander EU land dus niet Nederland.

Tarieven buitenlandSimyo heeft geen speciale bundels voor in het buitenland. Verbruik binnen de EU valt wel binnen je bundel.

Bellen binnen de EU (zone 1)Binnen de EU (zone 1) bel, sms internet je vanuit je bundel. Net zoals je gewend bent in Nederland. Je kunt daarom gerust bellen zonder extra kosten. Wil je meer weten over het gebruik van je bundels in de EU? We leggen hier alles uit.

Bellen vanuit NederlandHet tarief voor bellen vanuit Nederland naar een ander EU-land is 23 cent per minuut. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt namelijk niet onder roamen. Dat komt omdat je het telefoonnetwerk van je eigen provider gebruikt.
Bellen buiten zone 1Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Diem,

Wat zonde dat je onverwachts extra kosten hebt gemaakt door te bellen naar het buitenland. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt altijd buiten je bundel.

Het gekopieerde bericht is niet volledig en lijkt daardoor inderdaad nogal misleidend. Wanneer je de pagina leest, klopt alles gewoon. Ik ben het wel met je eens dat misschien het kopje 'bellen in de EU (zone 1)" en "bellen vanuit Nederland" omgedraaid zouden kunnen worden. Dit om te voorkomen dat je niet doorleest waardoor je dus aanneemt dat bellen vanuit Nederland naar het buitenland ook binnen de bundel valt.

Ik heb dit meteen even voor je aangegeven bij mijn collega's die de tekst opmaken voor de website. Die gaan nog eens kijken of dit duidelijker aangegeven kan worden.

Als ik hier meer over hoor dan zal ik het natuurlijk hier laten weten!

@Friesian en @Ray, bedankt voor het antwoorden!

Groetjes,

Kevin

Reageer