.

Beantwoord

Waarom staat er een sms naar Verenigd Koninkrijk op mijn factuur?

  • 24 August 2015
  • 2 reacties
  • 323 Bekeken

Op 21 augustus jl is 7 cent afgeschreven. Zogenaamd naar een 06nummer in Engeland.
Ik stuur helemaal geen SMS naar Engeland?
Ik wil hier vanaf!! Straks betaal ik me scheel aan niet door mij gestuurde smsjes.

Ik heb ergens gelezen dat dit te maken heeft met de app. Facetime.... deze gebruik ik echt NOOIT want ik gebruik Whats App.
De Facetime app kun je ook niet verwijderen!!!
Is er een manier om dit te blokkeren zodat zij geen geld van diverse abonnees wereldwijd kunnen afschrijven??
icon

Beste antwoord door Scotsman 24 August 2015, 17:23

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De oplossing is om FaceTime en iMessage uit te zetten en nooit meer aan te zetten. Deze apps zijn niet te verwijderen want ze horen bij iOS. Of die verificatie sms'jes in rekening worden gebracht of niet hangt van de provider af. Bij een provider die ook iPhones verkoopt kosten deze sms'jes niets. Maar Simyo verkoopt geen iPhones dus krijg je met deze kosten te maken elke keer als je FaceTime of iMessage activeert, of een Simyo simkaart in je toestel plaatst terwijl FaceTime of iMessage geactiveerd zijn.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Turbodientje,

Het klopt inderdaad dat dit sms naar Apple is gestuurd om hun software (Facetime én iMessage) te activeren. Lees er hier meer over. Helaas is er geen mogelijkheid vanuit onze kant om dit te blokkeren of niet in rekening te brengen. Het is goed dat je aangeeft dat je de Apps nooit gebruikt, want dan is het geen probleem om ze te uit te schakelen.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je uitleg, Scotsman 🙂.

Reageer