.

Beantwoord

Waarom is Simyo zo duur in het buitenland?

  • 15 April 2015
  • 1 reactie
  • 518 Bekeken

Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met Simyo. Ik zit al bij Simyo sinds dag 1 zo'nbeetje. Maar ik ga regelmatig Europa in, of simpelweg Duitsland, en gebruik daar af en toe wat data. Maar de kosten zijn echt buiten proportioneel, vele malen hoger dan alle concurrenten.

Waarom? Ik snap best dat Simyo een slaatje wil slaan uit de overige service, maar het verschil is zo belachelijk groot dat ik me ga afvragen of Simyo nog wel de juiste provider voor mij is...

Er zijn geen buitenland bundels, en met alle apps is het nagenoeg onmogelijk om je datagebruik redelijkerwijs te controleren tegenwoordig. Dit in combinatie met de veel te hoge prijs per MB, maakt het zo duur dat een uitstapje in het buitenland je net zo veel kost als 3 tot 6 maanden in Nederland.

Dus de vraag: Waarom is het zo duur, en zijn er plannen om dit goedkoper te maken / verbeteren? Databundels bijvoorbeeld? Ik ga dit namelijk zeker mee laten wegen om mijn keuze om te blijven ja of nee. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Ernst 16 April 2015, 10:38

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi xchristox, welkom op het Simyo forum :)

Simyo is een kleine budget provider zonder internationaal netwerk. Qua bereikbaarheid in het buitenland liften we gelukkig lekker mee op de afspraken die KPN heeft in het buitenland, maar qua bundels zijn we aangewezen op onszelf.
De 'Grote 3' KPN, Vodafone en T-Mobile hebben buitenlandbundels, maar alle kleine providers, de prijsvechters hebben dat niet. Dat komt omdat we gericht zijn op de Nederlandse markt en om díe bundels zo goedkoop mogelijk te houden.

Ik geef je dus deels gelijk, want je bericht mist enige nuance.
Het internettarief in Europa is overigens alweer een tijdje €0,25 per MB. Op de momenten dat je gaan data wilt gebruiken in het buitenland kun je beter Dataroaming uitzetten. Wil je wél data gebruiken, zet het weer uit als je klaar bent.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?

Reageer