.

Beantwoord

Waarom schakelt mijn toestel niet automatisch over naar buitenlandse providers?


Als ik de grens passeer, schakelt mijn Motorola niet automatisch over op een buitenlandse telcom aanbieder. Dit met ik handmatig oplossen. Als ik dan weer in Nederland ben, idem dito.

Groet
icon

Beste antwoord door Ray 1 July 2019, 09:58

Bekijk originele reactie

19 reacties

En wat is nu je vraag?
Waarom de telefoon niet automatisch, overschakelt naar bv een duits netwerk en/of andersom. In het verleden heeft de telefoon dit altijd gedaan!

Groet,
Majem
Wat heb je zelf gedaan om dit proberen op te lossen?

Heb je bijvoorbeeld de instellingen op je telefoon gecontroleerd?

Heb je al eens een kruistest gedaan. Dat is jouw simkaart in een ander toestel en andersom.
Ja, ik zag twee indentieke APNs en heb er een verwijderd. Kruistest is niet nodig! mijn vrouw heeft ook een Motorola en simyo sim only (iets nieuwer model) en heeft het zelfde probleem. Ik heb nog niet kunnen testen of het nu wel werkt
Maar er is na al die handmatige handelingen wel verbinding, ook in het buitenland? Dit houdt in dat de apn instellingen wel juist zijn.

Staan de toestellen wel op automatisch netwerk zoeken?
Handmatig instellen levert het gewenste resultaat ja. Waar vindt ik deze automatisch instellen? Nu geeft hij bij beschikbare netwerken automatisch kiezen de diverse telecom aanbieders weer. zodra ik in het buitenland ben niet (vreemd)
met niet bedoel ik de aanbieders
Nu geeft hij bij beschikbare netwerken automatisch kiezen de diverse telecom aanbieders weer. zodra ik in het buitenland ben niet (vreemd)

Uit je reactie begrijp ik al dat het op automatisch netwerk zoeken staat. Het werkt alleen niet als je naar het buitenland gaat en weer terug naar Nederland.

Welke Motorola telefoons hebben jullie?
Motoe5 en Motocplus
Als het goed is zal er vandaag nog een moderator reageren. Die zou een reset op netwerk niveau voor je kunnen uitvoeren. Die zal ook nog wat instructies meegeven voor als de reset wordt uitgevoerd.

Andere optie is de toestellen terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat is een rigoureuze stap en zul je eerst een backup moeten maken (mits dit niet automatisch gebeurt).

Ik zou even de moderator afwachten vandaag. Zo'n reset doet vaak wonderen.
Als het goed is zal er vandaag nog een moderator reageren. Die zou een reset op netwerk niveau voor je kunnen uitvoeren. Die zal ook nog wat instructies meegeven voor als de reset wordt uitgevoerd.

Andere optie is de toestellen terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat is een rigoureuze stap en zul je eerst een backup moeten maken (mits dit niet automatisch gebeurt).

Ik zou even de moderator afwachten vandaag. Zo'n reset doet vaak wonderen.


Bedankt voor de feedback😀
Reputatie 7
Badge +10
Hi Majem,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat je toestel niet automatisch naar netwerken lijkt te zoeken! In elk geval werkt het wel als je er handmatig eentje selecteert - dat scheelt al wel. Heb je de optie 'Automatisch zoeken' aan staan in je telefooninstellingen?

Voor de zekerheid heb ik nog een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten of dit iets oplost?

@ Ray, dankjewel voor je hulp! 🙂

Groetjes,
Jihane
Oei, nu geen mobiele data meer in NL......
had niet door dat alles weer uitgeschakeld stond in mijn Simyo 😞
Reputatie 7
Badge +10
Hi Majem,

Oh, jee! Gek! Ik zie dat alles nu weer aan staat.

Laat je me weten hoe het gaat als je weer naar het buitenland toe gaat?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Alles werkt nu weer!! Laat iets weten als ik weer in het buitenland ben geweest. Mocht dit probleem dan verholpen zijn, log ik in met de andere mobiel om deze ook te laten resetten...

Groetjes,
Majem
Reputatie 7
Badge +10
Super 😃 Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane, Inmiddels op vakantie naar Luxemburg geweest. Het heeft feilloos gewerkt 🙂 De andere mobiel werkte ook gewoon, zonder interventie! dus bedankt.

Groetjes,
Majem
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Majem,

Wat goed om te horen! Graag gedaan namens Jihane!

Groetjes,

Kevin

Reageer