.

Beantwoord

Waarom kan ik niet SMS'en naar het buitenland?

  • 25 August 2016
  • 7 reacties
  • 1280 Bekeken

hallo,

Ik zit al lang met het probleem dat ik geen smsje naar het buitenland (bij deze Duitsland) versturen kan. Ik heb al gekeken of het nummer klopt van de sms-centrale en de nummers naar wie ik het probeer te sturen kloppen ook.

Ik hoop dat ik verder geholpen kan worden.

Met vriendelijke groeten,

Minoesje
icon

Beste antwoord door Jihane 26 August 2016, 14:54

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het buitenlandse nummer moet wel met 00 en dan de landencode beginnen, dus 0049 (of +49) in het geval van Duitsland. Verder moet je de eerste nul van het netnummer weglaten.
Ja, zoals ik al zei, de nummers kloppen... en bellen is bijvoorbeeld ook geen probleem alleen sms versturen. Ontvangen is ook geen probleem.
Reputatie 7
Badge +9
Volgende vraag: kun je wel naar andere nummers sms'sen of doet het probleem zich alleen voor met dat ene Duitse nummer?
Heb net geprobeerd en het blijkt dat alleen dat Duitse nummer niet werkt. Bellen wel alleen smsen niet. Soms doet hij het wel maar bijna altijd niet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Minoesje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt SMS'en naar dat ene Duitse nummer! Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt. Goed dat je het nummer van de berichtencentrale hebt gecontroleerd, en ook zeker weet dat het nummer in kwestie goed is ingetoetst. Kun je wel naar andere Duitse nummers SMS'en bijvoorbeeld? Kan diegene met dat nummer SMS'jes ontvangen vanuit het buitenland en is jouw nummer de uitzondering, of kan diegene helemaal geen buitenlandse SMS'jes krijgen?

Je geeft aan dat het bellen wel gewoon lukt. Er is dus geen verbindingsprobleem met het buitenland. Ik raad je aan om bij diegene even te controleren of alle andere SMS'jes wel ontvangen worden vanuit Nederland.

Hou je ons op de hoogte?

@ Scotsman: Dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Diegene ontvangt gewoon berichtjes vanuit Nederland, alleen niet die van mij. Er staat dan ook altijd verzending mislukt. Naar andere Duitse nummer kan ik zonder problemen sms'en.

Groetjes,

Minoesje
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Minoesje,

Wat raar dat het alleen bij dat nummer verkeerd gaat. Kan het niet zijn dat die persoon jou per ongeluk heeft geblokkeerd? Vraag even of degene zijn telefoon checkt voor blokkades. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer