.

Beantwoord

Waarom kan ik niet meer bellen vanuit Italië?

  • 18 May 2017
  • 1 reactie
  • 252 Bekeken

EerGisteren nog gewoon naar Nederland gebeld, nu geen contact meer. Ook byzonder: op het belacherm zijn de iconen "voeg toe" en "FaceTime" niet actief. Netwerk wel actief. Met telefoon partner (zelfde abonnement) kan ik wel bellen. Qat kan er loos zijn?
Groet, Tanny
icon

Beste antwoord door Jihane 19 May 2017, 11:37

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hi Tanny,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat het niet meer lukt om naar Nederland te bellen. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je op 15 mei voor 't laatst naar Nederland gebeld hebt vanuit Italië. Natuurlijk wil je graag kunnen bellen met het thuisfront! Ik zie ook dat je buitenlandoptie gewoon netjes aanstaat, wat inhoudt dat je verbinding zou moeten kunnen maken met een buitenlands netwerk. (Je kunt deze optie uit- en aanzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen).

Ik heb deze optie voor jou een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Hopelijk lost dat dan de problemen op en kun je weer gewoon bellen.

Lukt dat toch niet? Dan raad ik je aan om handmatig een Italiaans netwerk in je toestel te selecteren. Dat kan soms nog de oplossing bieden 🙂

Je geeft aan dat je met je telefoon partner met hetzelfde abonnement wel kunt bellen. Wat bedoel je daar precies mee? Dat je met een andere simkaart wel kunt bellen? Ik raad je namelijk aan om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom, om te achterhalen waar de kern van het probleem zich bevindt. Lukt 't wel met een andere simkaart? En wat als jij jouw Simyo simkaart in een ander mobieltje plaatst?

Laat je het me weten?

Let je trouwens ook op de tarieven die gelden in het buitenland? Die zijn anders dan in Nederland - al die kosten vallen per definitie buiten je bundel. Vanaf 1 juni is dat anders, en kun je je bundels gebruiken binnen de EU.

Groetjes,
Jihane

Reageer