.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Oostenrijk?

  • 26 February 2017
  • 7 reacties
  • 236 Bekeken

Ik heb wel voice, maar geen internet op sim only. Herstarten, roaming aan, data staat aan. Gisteren in Duitsland na een half uurtje 'klooien' wel internet door handmatig een netwerk te selecteren.. In Oostenrijk niets. Twee telefoons, beide met sim only abonnement.
icon

Beste antwoord door Jihane 27 February 2017, 15:46

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mkersloot,

Welkom op het Simyo Forum!

Jeetje, wat vervelend dat je niet kunt internetten in Oostenrijk! Dat is natuurlijk niet de bedoeling zo. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je instelling voor 'Internetten in het buitenland' netjes aan staat. Ik heb hier dus meteen een reset op uitgevoerd, waarmee alle instellingen vernieuwd worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Kunnen mensen om jou heen wel internetten waar jij bent nu? Als het namelijk in Duitsland wel lukte, zou het in Oostenrijk ook moeten werken. Je hebt ook verschillende telefoons geprobeerd - dat is al een goede stap 🙂 Wil je ook een andere simkaart in jouw telefoon proberen? Het liefst een simkaart waarvan je weet dat 'ie wel contact kan maken met het internet.

Heb je ook in Oostenrijk geprobeerd om handmatig andere netwerken te selecteren?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Jihane
Hoi,

Helaas, geen verschil. Ik heb het toestel een half uurtje uitgezet, maar helaas. Ook het handmatig selecteren van een netwerk brengt geen oplossing. De andere telefoon die ik tot mijn beschikking heb heeft ook een Simyo Sim Only simkaart erin zitten en ook geen internet. Omwisselen van kaartjes lijkt me redelijk zinloos, toch?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mkersloot,

Balen dat je nog steeds niet kunt internetten in Oostenrijk! 😞

Als je met je andere Simyo simkaart ook niet kunt internetten, dan heeft een simkaart wissel inderdaad geen nut. Kun je controleren of de optie '(data)roaming' aanstaat op je telefoon? Als deze optie niet aanstaat, dan is het namelijk niet mogelijk om te internetten in het buitenland.

Ik ben erg benieuwd of dit uitkomst voor je zal bieden.

Groetjes,
Asma
Jazeker stond de data roaming aan. Op beide telefoons. Zodra we op de terugweg duitsland inreden kwamen automatisch de whatsappjes weer binnen en hadden we beiden weer data. Het was dus echt een probleem in Oostenrijk.

Inmiddels zijn we dus weer thuis, maar het blijft vervelend dat we blijkbaar in het ene land wel mobiel internet hebben en dat het in een anders land totaal niet werkt.
Badge +7
Hoi Mkersloot,

Welkom terug in Nederland! Heb je ondanks het gebrek aan internet, toch nog een fijne vakantie gehad?

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt dat je geen internet in Oostenrijk had. Het lijkt erop dat het aan de netwerken in Oostenrijk heeft gelegen. Onze roamingspartners in Oostenrijk zijn:
- Orange Austria TelecommunicationGmbH
- Hutchison3G AustriaGmbH (H3G - Austria)
- T-Mobile AustriaGmbH
- Orange Austria TelecommunicationGmbH
- A1 Telekom Austria AG
- T-Mobile AustriaGmbH (fka Tele.Ring)

Toen je handmatig naar netwerken ging zoeken, had je toen ook verbinding met één van deze netwerken?

Groetjes,
Samantha
Hmm... T-Mobile wilde me niet accepteren. A1 heb ik wel gezien en geprobeerd. A3 was de meest voorkomende.
Badge +7
Hoi Mkersloot,

Wat jammer dat het met die netwerken niet was gelukt om een verbinding te krijgen! Als je de volgende keer weer deze problemen ervaart, laat je dan weer iets van je horen?

Groetjes,
Samantha

Reageer