.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Duitsland?

  • 5 July 2016
  • 8 reacties
  • 317 Bekeken

Badge
Ik heb het in mijnSimyo aan staan.
Ik heb op mijn Nexus 5 (Android 6) Gegevensroaming aan staan en mijn Voorkersnetwerktype staat op 3G.
Toch krijg ik geen enkel internet contact als ik een stukje over de grens ben.
Wat is er fout?
Binnenkort wil ik nog wat verder Duitsland, Belgie, Luxemburg of Frankrijk en wil ik toch graag internet.
icon

Beste antwoord door Jihane 6 July 2016, 14:48

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi JohanV,

Staat je netwerk misschien 'vast' op KPN/Simyo? Daar lijkt het namelijk op omdat je geen internet hebt een stukje het buitenland in. Laat je toestel even naar netwerk zoeken en kies dan voor het buitenlandse netwerk.

PS: met prepaid is internet in het buitenland niet mogelijk!
Badge
Dank voor je reactie.
Ik heb gewoon een abonement maar zonder 4G.

Mijn mobiele providers staat op "Automatisch kiezen"
Als APN heb ik: KPN4G.nl
Wat zou dat moeten zijn in het buitenland?
De volgende keer als ik in Duitsland ben (om te tanken) zal ik even een netwerk laten zoeken.
Reputatie 7
Badge +10
Hi JohanV,

Wat ontzettend vervelend dat je niet kunt internetten in het buitenland! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat jij je instellingen netjes goed hebt staan. Ik zal toch even een reset uitvoeren op je optie voor internetten in het buitenland. Wil jij je toestel dan een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk werkt alles dan weer naar behoren!

Ook is het altijd verstandig om ervoor te zorgen dat je handmatig een netwerk doet in het buitenland, als je geen bereik hebt. Soms gaat het mis met het automatisch zoeken, dus dan kan jouw telefoon een zetje in de juiste richting wel waarderen 😉

Als ook dit niet werkt, dan kun je jouw simkaart in een ander toestel stoppen (en vice versa) om te controleren waar dit probleem precies ligt: aan je simkaart, of aan je telefoon. Met deze informatie kunnen we natuurlijk gerichter gaan zoeken naar een oplossing. Kun je overigens alleen niet internetten? Kun je dus wel bellen en SMS'en?

Hou je ons op de hoogte? Je geeft aan dat je binnenkort de grens weer over gaat, dus dan kun je mooi checken of alles werkt!

@ Franswon: Dank voor je input!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jihane,

Vanmiddag weer een rondje door Duitsland gereden. In 2 dorpen getest.
Via O2-DE en E-plus volle ontvangst, maar geen internet. Ik kon daar wel bellen.
De automatische keuze had O2 gekozen.
Ook nog even de netwerken van Vodafone.de en Telekom.de geprobeert maar daarop kon ik niet registreren.

Welk "toegangspunt" moet ik ingesteld hebben staan??? Ik heb nu KPN4G.nl
Ik hoor graag de oplosising..

Groet, Johan
Reputatie 7
Badge +9
Zonder 4G zou ik portalmmm.nl instellen

Kort bericht vanaf mijn mobiele telefoon.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi JohanV,

Zoals franswon al zei, zou ik proberen om portalmmm.nl in te stellen. Dit kan het verschil wel eens maken. Ga je binnenkort weer de grens over? Dan kun je het testen.

@franswon bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi hoi,

Een week voor mijn vakantie ging het scherm van de Nexus5 stuk, dus snel even een Nexus5X gekocht.
Mijn sim kaart van micro naar nano sim verknipt (was al voor geponst). Toegangspunt op portalmmm.nl.
En tijdens mijn vakantie in Duitsland en Belgie kon in prima internetten. Ook mijn vrouw (Samsung S3, ook Simyo) kon direct appen.
Dus mijn problemen zijn over. Bedankt voor de hulp in deze.
Groet, Johan
Reputatie 5
Badge +9
Hoi JohanV,

Goed om te horen dat de problemen opgelost zijn! Ik wens je nog een hele zonnige dag.

Groetjes,
Caspar

Reageer