.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland met Prepaid?

  • 15 May 2016
  • 3 reacties
  • 161 Bekeken

Hallo,

Nu de tarieven steeds goedkoper worden voor bellen in het buitenland, stel ik mijzelf de vraag waneer zal ik gebruik kunnen maken van prepaid internet in het buitenland?
Want ik overweeg te overstappen naar andere provider.

Groet
icon

Beste antwoord door Angela 17 May 2016, 15:15

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sathumax,

Welkom op het Simyo Forum.

Je hebt de ontwikkelingen van de tarieven binnen de EU goed in de gaten gehouden. Het klopt dat het allemaal steeds voordeliger aan het worden is.

Helaas is het voor Prepaid gebruikers niet mogelijk om gebruik te maken van het internet in het buitenland. Omdat het tot 48 uur kan duren voordat verbruik vanuit het buitenland is doorgegeven en wordt verwerkt. Omdat je met jouw Prepaid de min in kan gaan, kan het maar zo zijn dat dit veel kosten met zich mee brengt waar jij niet op hebt gekregen. Wij vinden dit ook niet echt passen bij een Prepaid aansluiting. Om die reden is het niet mogelijk om gebruik te maken van het internet.

Ik zou het erg jammer vinden als je besluit over te stappen hierdoor. Mocht een andere provider beter bij je wensen passen, dan is dat helaas niet anders 😞 Wij gaan je in ieder geval missen. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Dank voor je antwoord Angela, toch vindt ik dit een grote onzin.
Want waarom kunnen andere providers wel met pre-paid omgaan in buitenland?
Dit kun je toch oplossen door een internetbundel in gebruikt te nemen, of andere mogelijkheid.

Het spijt me om dit te zeggen, maar ik ga dan toch over naar een concurrent.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sathumax,

Jammer dat je dit zo ziet 😞 Andere providers kunnen hier wellicht een ander aanbod in gegeven, omdat je daar niet in de min kunt komen met je beltegoed. Is je beltegoed op? Dan wordt je gesprek afgekapt of je datasessie beĆ«indigd. Bij Simyo kun je jouw gesprek of datasessie altijd afmaken, waardoor er een negatief saldo kan ontstaan.

Omdat verbruik vanuit het buitenland zo laat doorgegeven wordt, kan je dus enorme kosten in de min krijgen die jij vervolgens zelf zal moeten aanvullen. Dit willen we voorkomen.

We bieden op dit moment geen buitenlandbundels aan. Zowel voor Prepaid als voor Sim Only is dit niet mogelijk. Met het zicht op het afschaffen van de raoming tarieven, durf ik niet te zeggen of er nog speciale bundels hiervoor ontwikkeld gaan worden. Natuurlijk vind ik het jammer om te zien dat je hierdoor gaat overstappen naar een andere provider. Echter is dit wel de beste keus als dit beter bij jouw wensen aansluit.

Wie weet zien we jou in de toekomst nog eens terug. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer