.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 1 April 2017
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo, zit op dit moment in Madrid en kan niet verbinden met mobiel internet roaming en internet buitenland staan aan. Ook via zoek optie ander mobiel netwerk kan ik geen verbinding krijgen. Graag een oplossing voor dit hinderlijk probleem. Alvast bedankt voor de reactie.
icon

Beste antwoord door Jihane 3 April 2017, 17:30

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
Hier hezelfde probleem. Ik heb een nieuwe simkaart gekregen maar deze werkt nu dus niet in Duitsland.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Red5,

Welkom op het Simyo Forum!

Madrid, wat leuk! 😃 Natuurlijk wil je dan gewoon kunnen internetten, dat is logisch. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je ook een e-mail hebt gestuurd hierover. Ik heb meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie, waarmee ik de instellingen vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Als dat niet werkt, dan raad ik je aan om handmatig (via je telefooninstellingen) een Spaans netwerk te selecteren. Dat wilt vaak ook helpen!

Als niet, dan kun je ook proberen je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom. Zo kom je erachter waar de kern van het probleem ligt.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ Best tevreden, wat vervelend dat het voor jou ook niet lukt! Heb je je nieuwe simkaart al wel in Nederland kunnen gebruiken? Het is wel de bedoeling dat een simkaart actief is geweest op een Nederlands netwerk, voordat het ook werkt in het buitenland. Ik zie dat je contact hebt gehad met een collega, die al een reset voor jou heeft uitgevoerd. Ik kan ook zien dat er verbruik is geregistreerd is in Duitsland. Fijn om te lezen dat het gewerkt heeft 🙂 Trek jij aan de bel als je in de toekomst ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Vrijdag weer 4 x aan de lijn gehangen met de klantenservice. Nog steeds geen internet in het buitenland. Ook in Duitsland had ik geen internet. Volgens zeggen zou het wel moeten zijn. Maar ook na de reset nog steeds geen mobiel internet. Ik weet het niet meer maar telkens als ik een nieuwe simkaart krijg is het raak. Ik hoop toch echt dat het snel opgelost wordt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Best Tevreden,

Wat onhandig dat je weer niet kunt internetten! Kon je ook in maart geen internet gebruiken in Duitsland? Want ik zie dat je in de loop van maart wel internetverbinding hebt gemaakt vanuit Duitsland. Kan dat kloppen?

Heb je dataroaming aan staan op je mobiel? Heb je handmatig netwerken geselecteerd? Heb je je simkaart ook al in een andere telefoon gestopt en andersom, om te kijken waar de kern van het probleem zich bevindt?

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik heb afgelopen weekend in Belgie gezeten en heb voor 18 euro verbeld met de telefoon van mijn vrouw naar Simyo. Dit zodat ik op mijn telefoon kon kijken naar de instellingen. Maar alles staat goed en alles is meerdere keren gereset. 0 mobiel internet. Ik krijg nu dus een nieuwe simkaart opgestuurd. Maar ik sta nu in zeeland en ga dadelijk weer de grens over naar Belgie. Daar moet ik dan op een andere wijze internet zien te bemachtigen. Al met al krijg ik weer een hoop werk en heeft het me weer VEEL geld gekost. Ik ben met een vrachtwagen terug naar valkenswaard gereden om in Nederland te moeten resetten. Dat zijn 2x 55 km. En nog werkt het niet. Ik ben hier echt niet meer blij mee.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Best tevreden,

Ik snap heel goed dat je gefrustreerd raakt door deze situatie. Het is niet erg handig dat je constant niet bereikbaar bent in het buitenland en geen internet kunt gebruiken. Er is een nieuwe simkaart naar je opgestuurd. Heb je deze ondertussen al ontvangen? Het kan tot maximaal 3 werkdagen duren voordat je deze binnen hebt. Ik hoop namelijk dat dit het probleem gaat oplossen voor je.

Wil je ons op de hoogte houden hiervan?

Groetjes.
Angela

Reageer