.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 28 November 2016
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

Beste
Het is gewoon belachelijk dat je van tevoren er niet op attent wordt gemaakt dat als je een prepaid kaart hebt geen internet in het buitenland kan krijgen.
Dit moet vermeld staan bij de bundels en niet ergens achteraf.
Heb er 7,50 op laten zetten niks dus geen internet buiten de grens.
En daarmee lopen we wel achter, heb al jaren een simyo prepaid uit spanje waar ik elke maand bij het opwaarderen 200mb gratis krijg en die ik in nederland gewoon kan gebruiken.
Mijn Simyo gevoel is aardig gedaald hier in nederland
groeten
icon

Beste antwoord door Sean 29 November 2016, 14:32

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Petrus,

Welkom op het Simyo forum.

Je kunt met een Prepaid aansluiting inderdaad niet internetten in het buitenland. Wat vervelend dat je hiervan niet op de hoogte was.

Dit vermelden we echter wel op het moment dat je een internetbundel probeert aan te schaffen. Als je inlogt op Mijn Simyo en op Kies een internetbundel klikt, verschijnt rechts onderin de volgende melding:

Handig om te weten
Met Prepaid kun je geen gebruik maken van internet in het buitenland. Zodra je bundel op is, kun je direct een nieuwe bundel activeren.


Als ik iets kan doen om je Simyo gevoel weer een beetje op peil te brengen hoor ik het graag!

Simyo Spanje is overigens een heel ander bedrijf. We delen enkel dezelfde naam.

Groetjes,
Sean
De EU stelt dat internet in het buitenland met een internetbundel altijd mogelijk gemaakt moet worden door de provider. Met een prepaid kaart en een internetbundel voldoet u niet aan deze eis want ik kan niet in het buitenland internet gebruiken. Hoe gaat Simyo als beste provider dit oplossen?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Cees55,

Dat is niet helemaal juist. De EU schrijft voor dat wanneer een dienst gebruiken mogelijk is in de EU, deze voor dezelfde prijs moet worden aangeboden als de nationale dienst. Er mag dus geen prijsverschil zijn. Nergens staat dat het verplicht is om een dienst die je nationaal aanbiedt, ook in de EU aangeboden moet worden.

Het is voor ons helaas technisch niet mogelijk om Prepaid klanten in het buitenland te internetten. Het is niet bekend of dit wordt aangepast. Mocht dit in de toekomst toch mogelijk zijn voor onze Prepaid klanten, dan houden wij je hier natuurlijk van op de hoogte.

Laat je het mij weten als je hier meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Het is voor ons helaas technisch niet mogelijk om Prepaid klanten in het buitenland te internetten. Het is niet bekend of dit wordt aangepast. Mocht dit in de toekomst toch mogelijk zijn voor onze Prepaid klanten, dan houden wij je hier natuurlijk van op de hoogte.

Asma, dit is echt niet meer van deze tijd. Technisch niet mogelijk, dat geloof ik pertinent niet. Zeker niet voor een volle dochter van KPN, en anders ook niet. Mij proberen te overtuigen van het tegendeel is niet mogelijk.:)
Kijk maar eens bij andere gebruikers van (niet alleen) het KPN netwerk.

Reageer