.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 23 November 2016
  • 5 reacties
  • 169 Bekeken

Hallo. Sinds enige tijd heb ik mijn internet in het buitenland aan staan alleen sinds ik een nieuw toestel heb werkt het niet terwijl mijn roaming aan staat.

Wie kan mij helpen
icon

Beste antwoord door Jihane 24 November 2016, 13:08

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jorgkwinten,

Welkom op het Simyo Forum! :D

Wat onhandig dat je niet kunt internetten in het buitenland met je nieuwe telefoon! Dat is zeker niet de bedoeling! Lukte het allemaal dus wel met je oude toestel? Wat voor nieuwe telefoon heb je nu? Kun je wel bellen en sms'en in het buitenland, of lukt dat ook niet?

Ik heb jouw buitenlandse internetoptie voor jou een reset gegeven. Hiermee worden eventuele verstoringen uit de verbinding gehaald. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?

Ook raad ik je aan om een buitenlands netwerk met genoeg dekking te selecteren op je toestel. Meestal zoekt een telefoon automatisch naar het netwerk met de sterkste verbinding, maar dit kan nog wel eens mis gaan. Het is dus het beste als jij dit handmatig doet!

Mocht dit ook niet baten, wil ik je vragen om je simkaart even in een ander toestel te praten en andersom. Merk je een verschil? Doet een andere simkaart het wel in jouw telefoon? Doet jouw simkaart het wel in een andere telefoon? Allemaal handige informatie om gerichter een oplossing te bieden!

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane
Ik heb nu een Samsung a3 2015. Ik ven vandaag nog in België geweest en heb diverse netwerken geprobeerd maar zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jorgkwinten!

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! 😞 Heb je je simkaart ook in een andere telefoon geprobeerd en andersom? Wat bleek daaruit?

Wat ook een optie is, is het controleren van je APN-instellingen. Dit kun je het beste doen met behulp van de Toestelhulp tool. Eenmaal op die pagina klik je aan welke telefoon je hebt, en daarna klik je op 'Internet'. Nadat je dit hebt gedaan, kun je je telefoon uitzetten en daarna weer aan doen. Maakt dit een verschil voor je uit?

Welke netwerken heb je trouwens geprobeerd in België? Onze roamingpartners zijn:

KPNGroup Belgium SA/NV (BASE)
Mobistar S.A.
Proximus (Belgacom Mobile N.V./S.A.)

Met deze netwerken zou het dus moeten lukken 🙂 Heb je die ook geprobeerd?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane
Ik heb gisteren nog de instellingen handmatig ingevoerd. En vandaag deed ie het goed.

Bedankt voor de hulp

Groeten jorg
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jorgkwinten,

Wat fijn dat het intussen opgelost is! 😃 Laat je het weten als je in de toekomst nog ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer