.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?


Sinds vijf dagen in Wenen. Helaas heb ik geen internet ondanks dat alles op 'aan' staat. Kan wel bellen. Wat doe ik verkeerd!
icon

Beste antwoord door Jihane 22 July 2016, 19:08

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Heb je een prepaid aansluiting of een sim only abonnement? In het geval van een prepaid kun je sowieso helaas niet internetten in het buitenland.

In het geval van Sim Only, heb je je toestel wel ingesteld op data in het buitenland? Heb je dataroaming aangezet?
Sim only en beide; data buitenland en roaming staan op aan.
Reputatie 7
Heb je al geprobeerd handmatig een provider/netwerk te selecteren?

Van welk toestel maak je gebruik?
Ja, ook andere provider maakt geen verschil. Ook toestel uit- inschalen niet. Ik heb I-phone 5
Reputatie 7
Ik heb mijn iPhone 6S ingesteld staan op portalmmm.nl, KPN en wachtwoord GPRS. Hiermee kan ik internetten in het buitenland. Probeer dit eens.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nicolaas,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt internetten in het buitenland! Goed dat je al de instelling op Mijn Simyo goed hebt gezet, roaming aan hebt staan én al handmatig een netwerk hebt gezocht! 🙂 Omdat jij deze stappen al gevolgd hebt, kan ik meteen over naar de volgende stap: ik heb een reset uitgevoerd op je buitenlandse internetoptie. Wil jij je toestel nu een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk blijkt dat de oplossing te zijn!

Mocht dat niet werken raad ik je aan om je APN instellingen even door te kijken. Dit kun je het beste doen met behulp van onze handige Toestelhulp tool. Je klikt dan op jouw telefoon en vervolgens op 'Internet'. Je wordt geïnstrueerd door handige plaatjes!

Als ook dát niet lukt, dan kun je het beste je simkaart even in een ander toestel plaatsen en andersom. Werkt het dan wel, of nog steeds niet? Met deze informatie kunnen we dan gewoon samen verder kijken!

@ RicoK: Topper, dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor de reactie. Reset heeft geholpen. Jammer wel dat het pas werkte op mijn laatste vakantiedag. Hoe kan dit worden voorkomen als ik straks weer in het buitenland zit. Mijn Simyo wekt de indruk dat het gemakkelijk te regelen is met twee schuitjes op aan . Niet dus!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nicolaas,

Wat een bitterzoete toestand! Aan de ene kant ben ik blij dat de oplossing gevonden is, maar aan de andere kant is het heel zonde dat dit pas gebeurde op je laatste vakantiedag. Ik vermoed dat het de volgende keer wél meteen goed zal gaan. Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken, als ik jou was. Het gaat immers meestal gewoon goed, met dit soort dingen. En alle uitzonderingen helpen wij gewoon 🙂

Ik wil jou graag 1000 MB's cadeau aanbieden! Dan kun je lekker internetten in het binnenland. Ik weet dat het niet helemaal hetzelfde is als Wenen, maar dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over MB's 😉 Je vindt deze MB's door in te loggen (op de computer) op Mijn Simyo. Je vindt daar dan een cadeautje. Zodra je erop dubbelklikt wordt 'ie uitgepakt. Je kunt vanaf dat moment de rest van die maand gebruik maken van die 1000 extra MB's. Ik raad je aan om te wachten tot het begin van een maand, zodat je dan nog de hele maand gebruik ervan kunt maken.

Vind je dat een leuke tegemoetkoming?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Bedankt voor jouw reactie. Ik stel het gebaar op prijs alhoewel ik normaliter mijn reguliere MB's niet eens volledig gebruikt.
Mij is overigens niet geheel duidelijk waarom het mijzelf niet lukte en waarom jullie daarvoor nodig waren. Vind ik nog belangrijker dan extra MB's.

Vr. gr. Nicolaas.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nicolaas,

Het kan gebeuren dat er iets mis gaat met de verbinding of binnen het netwerk. Zoals ik aangaf gaat het meestal gewoon goed, maar uitzonderingen heb je altijd. Het is jammer dat je die MB's niet wilt gebruiken, maar de keus ligt gewoon bij jou! 🙂 Je hebt de extra bundel als je 'm wilt.

Groetjes,
Jihane

Reageer