.

Beantwoord

Waarom kan ik niet Bellen/internet in het buitenland (Indonesie) met mijn BlackBerry?

  • 1 July 2015
  • 5 reacties
  • 267 Bekeken

Goedenavond, 2 vraagjes , Ik heb een blackberry bundel maar hoe kan het dat ik niet kan bellen/whatsappen in het buitenland, afgelopen jaar naar Egypte geweest maar had geen bereik , nu ga ik binnenkort naar Indonesie en ik ben bang dat ik hetzelfde problemen gaat krijgen. Ik had in mijn gegevens alles op AAN gezet oa buitenland bellen etc. Is er nog iets wat ik vergeten bent.

tweede vraag , ik wil bij jullie misschien een ander toestel kopen ipv mijn blackberry kan ik mijn simkaart overzetten op het nieuwe toestel ?

Mvg

James lemmers
icon

Beste antwoord door Ray 1 July 2015, 22:45

Bekijk originele reactie

5 reacties

Staat / stond roaming aan in het toestel? Dit moet aan staan.

Je 2e vraag durf ik niet met volle overtuiging te beantwoorden. Maar ik vermoed dat als de Simkaart past het een kwestie is van een gewone internetbundel nemen. Een moderator kan daar meer over vertellen.
Dit stond niet aan maar roaming is toch duur, ze zeggen dat je roaming uit moet zetten in het buitenland omdat ze je hele mob. leeg trekt.
Reputatie 7
Badge +9
Roaming kan inderdaad prijzig zijn maar als roaming uit staat op je toestel en je bent in het buitenland dan kun je er niets mee doen. Je wordt gewoon niet aangesloten op het buitenlandse mobiele netwerk totdat je roaming aan zet.
Wat ik vaak als tip voorbij zie komen is een simkaartje aanschaffen in het land waar je bent, is vaak goedkoper. Voor Indonesië is er bijv. Indosat, die schijnt wel goed te zijn.

http://indosat.com/en/personal/internet-blackberry
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jamlem, welkom op het Simyo forum.

In geval van een BlackBerry (en ik heb er nogal wat versleten) is het inderdaad noodzakelijk dat Roaming aan staat voor internet én bellen in het buitenland. In het roamingmenu/profiel kun je dit aan of uit zetten. Je kunt je dataverbinding ook nog afzonderlijk aanzetten van je Roaming, zodat je wel op Wi-Fi kan, maar niet op 3G. Gelukkig had Raytje dit al voorgesteld.

Let op! internet buiten de EU is duur (€5,- per MB). Gebruik daarom zoveel mogelijk Wi-Fi. Check onze tarieven pagina voor meer informatie.

Als je overstapt op een andere telefoon, heb je de mogelijkheid om een goedkopere internetbundel aan te schaffen. Dit doe je eenvoudig op Mijn Simyo. Het hangt van je nieuwe telefoon af of je een nieuwe simkaart (formaat) nodig hebt. Mocht je die nodig hebben, bestel je deze ook via Mijn Simyo tabblad Mijn instellingen & simkaart 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reacties, Raytje en Scotsman.

Reageer