.

Beantwoord

Waarom kan ik niet Bellen in Myanmar?

  • 4 October 2015
  • 4 reacties
  • 401 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Mijn man en ik hebben beide een simyo , ik200 bel +internet, mijn man alleen 100 belmin. Nu zitten we in myanmar en kunnen beide niks met onze telefoon, kunnen beide niet bellen,zijn niet aangemeld bij netwerk?
Hiervoor met onze andere reizen door azie met vodafone nooit problemen gehad. Wat nu te doen?
icon

Beste antwoord door Scotsman 4 October 2015, 19:04

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Matra,

Wat vervelend.
Heb je bellen in het buitenland aanstaan in Mijn Simyo?
Heb je ook je mobiel al een keer voor 15 minuten aan en uit gezet of handmatig een netwerk handmatig geselecteerd?

Graag je reactie.
Badge
Ja staat aan. Hoe kan ik handmatig een netwerk selecteren dan? Heb ook nog geen bericht van het land zelf gehad.
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet of deze informatie actueel is, maar op https://koningaap.nl/myanmar-reizen/communicatie-myanmar lees ik:

Telefoneren met de simkaart van je Nederlandse mobiel lukt niet. Als je over een simlock vrije mobiel beschikt, kun je bij een telefoonwinkel een prepaid simkaart aanschaffen. Dat is wel zo handig als je binnenlandse gesprekken wilt voeren en je kunt er ook voordelig mee naar het buitenland bellen.

En op http://www.thailand-birma.nl/birma.htm staat te lezen:

Buitenlandse mobiele telefoons werken niet.
Wij raden u wel aan om uw mobiele telefoon (simlock vrij) mee te nemen naar Myanmar. Op uw eigen simkaart heeft u geen ontvangst maar u kunt uw simkaart vervangen door een Birmees prepaid exemplaar. Die koopt u bij een van de vele lokale mobiele telefoon winkeltjes. Daarmee kunt u niet alleen in Myanmar voordelig bellen, maar ook naar Nederland of België. Toets eerst +31 of +32 en dan het kengetal zonder 0, gevolgd door het abonneenummer.

De simkaart kost 25,000 kyat en u ontvangt $20 USD beltegoed. Uw beltegoed kunt u controleren door *124# te bellen. De balans wordt opgeven in dollarcenten. Dus $20 beltegoed is 2000 dollarcent.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Matra,

Het lijkt erop dat Scotsman hierboven het juiste antwoord heeft gegeven. Het is vanaf Nederlandse simkaarten niet mogelijk om te bellen in Myanmar. Hij geeft je gelijk ook een goed alternatief. Kun je daar iets mee?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Scotsman 🙂. Jij ook bedankt voor het reageren maikel.twinnie!

Reageer